Polskie Radio bez reklam, stacje komercyjne bez konkursów i list przebojów
25.01.2008, 08:23
Nadawcy radiowi, nie czekając na ogłoszenie żałoby narodowej, zaczęli nadawać spokojniejszą muzykę i zrezygnowali z audycji rozrywkowych. Polskie Radio, jako jedyne spośród dużych nadawców, nie emituje reklam.
Zanim jeszcze prezydent RP ogłosił żałobę narodową (z powodu katastrofy samolotu wojskowego CASA C-295 i śmierci 20 osób), rozgłośnie radiowe zrezygnowały z nadawania programów rozrywkowych. RMF FM nie nadaje ”Pop Listy”, zawiesiło konkurs ”Rekordowa Kasa” i zmieniło liner na ”RMF FM najlepsza muzyka”, rezygnując z końcówki ”na karnawał”. RMF Maxxx nie nadaje m.in. listy ”Hop-Bęc”, a Radio Zet – ”Rozmów rolowanych”, ”5 hitów po 5”, ”Zet Dance” i konkursu ”Siła muzyki”. – Dostosowujemy też narrację didżejską – mówi Rafał Olejniczak, zastępca redaktora naczelnego Radia Zet. Stacje Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych SA (Eska, Eska Rock, Vox FM, WAWa) stonowały muzykę i także zrezygnowały z wybranych konkursów. Dziś sieć Złote Przeboje nie nada ”Listy Przebojów”, zamiast niej Marek Niedźwiecki poprowadzi trzygodzinną audycję ”Muzyka ciszy”. Wszystkie anteny Polskiego Radia już w nocy ze środy na czwartek modyfikowały ramówki, rezygnując z pozycji rozrywkowych. – Przeprowadzimy transmisję z zawodów w skokach narciarskich w Zakopanem, tak jak planowaliśmy, w Programie I, ale bez okolicznościowych audycji rozrywkowych – mówi Tadeusz Fredro-Boniecki, rzecznik prasowy Polskiego Radia. Zarząd publicznej rozgłośni podjął decyzję, że w czasie żałoby (trwa od godz. 19 w czwartek do godz. 19 w sobotę) na antenach Polskiego Radia nie będą emitowane reklamy.(KRZ, 25.01.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










