Polsat i ITI walczą wspólnie o mecze polskiej ligi piłkarskiej
07.01.2008, 08:13
Telewizja Polsat SA i ITI Neovision, właściciel platformy satelitarnej N, porozumiały się w sprawie utworzenia konsorcjum, którego celem ma być uruchomienie kanału Polska Ekstraklasa TV. Wspólna stacja ma być alternatywą dla dotychczasowego posiadacza praw do transmisji z meczów Ekstraklasy, czyli pierwszej polskiej ligi piłkarskiej – Canal+.
Polsat i ITI złożyły spółce Ekstraklasa SA propozycję nabycia praw telewizyjnych do pokazywania wszystkich meczów ligi polskiej. Opiewa ona na 100 mln zł i zakłada uruchomienie kanału telewizyjnego Polska Ekstraklasa TV, który byłby udostępniany zainteresowanym operatorom kablowym i platformom satelitarnym. Operatorzy z kolei sprzedawaliby dostęp do nowego kanału abonentom za ok. 16 zł miesięcznie. Obecnie transmisje z polskich rozgrywek pierwszej ligi pokazuje tylko Canal+ (docierają one tylko do abonentów tej stacji na platformie satelitarnej Cyfra+ i w sieciach kablowych). W wypadku przeforsowania propozycji Polsatu i ITI liga mogłaby znaleźć dodatkowych widzów w ponad 2,3 mln gospodarstw domowych, do których docierają platformy satelitarne Cyfrowy Polsat i N. - Przyjęcie propozycji przez Ekstraklasę SA oznaczałoby znaczne zwiększenie zasięgu transmisji i udostępnienie polskiej piłki wszystkim kibicom bez dzielenia ich na odbiorców tej czy innej telewizji – twierdzi Mirosław Błaszczyk, prezes Telewizji Polsat SA. - Musimy na spokojnie przemyśleć tę propozycję. W poniedziałek zbiera się nasza rada nadzorcza i sądzę, że zajmie się tą sprawą – mówi Adrian Skubis, rzecznik Ekstraklasy SA. Na początku tygodnia rada nadzorcza ma też zdecydować, co dalej z anulowanym w drugiej połowie grudnia przetargiem na prawa do transmisji meczów polskiej ligi. O pakiet praw pozwalających pokazywać na żywo wszystkie mecze w latach 2008-2011 ubiegały się wtedy: ich dotychczasowy właściciel Canal+ Cyfrowy i Polsat. Udziałowcy Ekstraklasy SA nie byli jednak zadowoleni z oferty finansowej Canal+ (opiewała na kwotę zbliżoną do proponowanej przez konsorcjum), natomiast Polsat złożył ofertę po wyznaczonym terminie, co stawiało pod znakiem zapytania jej ważność. - Mamy pretensje o sposób przeprowadzania procedury przetargowej – mówi Jacek Okieńczyc, dyrektor ds. sportu Canal+ Cyfrowego. - To nie przypadek, że udziałowcy Ekstraklasy SA zapoznali się z naszą ofertą, a nie zapoznali się z ofertą Polsatu. Czekamy na ruchy ze strony rady nadzorczej Ekstraklasy – dodaje Okieńczyc. Sceptycznie odnosi się on również do propozycji konkurentów: - Opłata za Canal+ to średnio 29 zł miesięcznie. Za tę kwotę abonent ma dostęp nie tylko do ligi polskiej, ale również lig hiszpańskiej, angielskiej, francuskiej, rozgrywek NBA, a także wielu filmów. Nie wierzę, że wiele osób będzie chciało płacić 16 zł za oglądanie tylko ligi polskiej.(AG, 07.01.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










