56 prac w finale konkursu Grand Press 2007
26.11.2007, 08:23
660 materiałów dziennikarskich zgłoszono do XI edycji Grand Press – to rekordowa liczba zgłoszeń w ponaddziesięcioletniej historii konkursu.
W miniony weekend jury wybrało 56 prac, które przeszły do finału. Jak co roku w konkursie Grand Press organizowanym przez miesięcznik ”Press” konkurują teksty, audycje radiowe i telewizyjne, a także – po raz pierwszy – materiały internetowe. Spośród 660 prac nadesłanych z całej Polski w kategorii news zgłoszono 64, dziennikarstwo śledcze – 48, publicystyka – 101, wywiad – 77, reportaż prasowy – 150, reportaż radiowy – 29, reportaż telewizyjny – 55, dziennikarstwo specjalistyczne – 136. W sobotę i niedzielę po raz pierwszy zebrało się jury Grand Press, które po dwóch dniach obrad postanowiło nominować do finału w sumie, we wszystkich kategoriach, 56 materiałów dziennikarskich. Zgodnie z regulaminem w każdej kategorii przyznana zostanie tylko jedna nagroda Grand Press. Zwycięzcy otrzymają nagrody w wysokości 1000 euro. Finałowe posiedzenie jury odbędzie się 19 grudnia, a wyniki zostaną ogłoszone tego samego dnia na gali Grand Press 2007 w warszawskim hotelu Hilton. W skład tegorocznego jury konkursu wchodzą: Ewa Milewicz (”Gazeta Wyborcza”), Igor Janke (”Rzeczpospolita”), Andrzej Jonas (”The Warsaw Voice”), Michał Kobosko (”Newsweek Polska”), Piotr Mucharski (”Tygodnik Powszechny”), Rafał Olejniczak (Radio Zet), Adam Pieczyński (TVN 24), Janusz Sejmej (TVP), Andrzej Skworz (”Press”), Tadeusz Sołtys (RMF FM), Tomasz Wróblewski (Polskapresse), Jacek Żakowski (”Polityka”). Również 19 grudnia br. zostanie rozstrzygnięty konkurs na Dziennikarza Roku 2007. Głosowanie jeszcze trwa. Kolegia redakcyjne wszystkich polskich redakcji mogą nadsyłać swoje nominacje do 14 grudnia, pod adresem [email protected]. Regulamin konkursu znajduje się na stronie www.grandpress.pl. Dziennikarz Roku 2007 otrzyma statuetkę Grand Press i nagrodę pieniężną - równowartość 10 000 euro. Organizatorem drugiego konkursu jest również miesięcznik ”Press”. Sponsorami Grand Press 2007 są: PKP Intercity, Fortis Bank, Kompania Piwowarska SA, Saab, Hewlett Packard, Avon, Energa.(RG, 26.11.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










