Po trzech kwartałach wartość rynku reklamowego wyniosła 4,5 mld zł
Po trzech kwartałach 2007 roku szacowana wartość netto rynku reklamowego w mediach wyniosła 4,48 mld zł (w pierwszych trzech kwartałach 2006 roku - 3,91 mld zł). Najszybciej rosły wydatki na reklamę w Internecie – wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink.
W porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku najwyższą dynamikę wzrostu miała po trzech kwartałach br. reklama internetowa (wzrost o 40,3 proc.), reklama kinowa (20,3 proc.) reklama zewnętrzna (16,4 proc.) i telewizyjna (16,2 proc.). Mniejszy wzrost odnotowano w nakładach na reklamę w prasie i radiu: w dziennikach - 2,7 proc., magazynach - 4,2 proc., radiu - 6,0 proc. Udział Internetu w rynku reklamowym wyniósł w analizowanym okresie 4,7 proc., podczas gdy po trzech kwartałach 2006 roku wynosił 3,9 proc. Inwestycje w tym medium zwiększyły wszystkie sektory: telekomunikacja (wzrost o 79 proc.), motoryzacja i transport (47 proc.), żywność (58 proc.) oraz finanse i usługi marketingowe (21 proc.). Wśród sektorów największą dynamiką wzrostu charakteryzowały się: telekomunikacja (33 proc.), finanse i usługi marketingowe (28 proc.) i środki inwestycyjne (21 proc.). Dane o inwestycjach reklamowych netto w Internecie pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie z Next - departamentem mediów interaktywnych grupy Starcom MediaVest.(MŁ, 23.11.2007)










