Jack Trout pierwszym gościem akademii dla marketingowców
15.11.2007, 08:33
Najprostszym sposobem dotarcia do klientów jest uproszczenie komunikatów – przekonywał Jack Trout, guru marketingu, na pierwszym spotkaniu z cyklu Akademia ”Gazety Wyborczej” - Szczeble.
Trout, autor bestsellerów ”Nowe pozycjonowanie”, ”Marketing do góry nogami” i ”Wielkie marki, wielki kłopot”, który gościł wczoraj w Warszawie, mówił: – Największe sukcesy na rynku odniosły te marki, które odwoływały się tylko do jednej cechy reklamowanego produktu. Tak było w przypadku Volvo – koncern postawił na bezpieczeństwo, Toyoty – niezawodność, Jaguara – stylistykę i Ferrari – szybkość. To dlatego, że umysły szybko klasyfikują złożone idee jako mylące i równie szybko je odrzucają. Zdaniem Trouta kluczem do sukcesu jest pozycjonowanie, czyli sposób, w jaki firma wyróżnia swój produkt na tle konkurencji w umyśle potencjalnego nabywcy. - Im precyzyjnej go opisuje, tym skuteczniej dociera do klientów, co potwierdzają także najnowsze badania. Wynika z nich, że ludzki umysł jest w stanie zapamiętać maksymalnie siedem nazw produktów z danej kategorii, przy czym pierwszy z nich będzie opisywany jako wspaniały. Drugi może być już tylko świetny. Trzeci jest zagrożony – wyjaśniał Jack Trout. Jako przykład polskich firm, które skutecznie realizują teorię akcentowania unikalnych cech, Trout wskazał np. PortaDrzwi, gdyż jego zdaniem nazwa jednoznacznie wskazuje na producenta stolarki drzwiowej. Seminarium ”Jack Trout. Pozycjonowanie na świecie” było pierwszym z serii Akademia ”Gazety Wyborczej”- Szczeble. Cykl zaplanowano jako seminaria z wybitnymi autorytetami w różnych dziedzinach dla osób zajmujących się zawodowo przede wszystkim marketingiem. We wczorajszym, zorganizowanym w siedzibie Agory, uczestniczyło ok. 60 osób, pracowników działów marketingu i PR różnych firm. Patronat medialny nad cyklem objęły Gazeta.pl i ”Press”.(DOK, 15.11.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










