W trzecim kwartale wzrosły przychody i zysk Agory
09.11.2007, 10:38
W trzecim kwartale br. przychody Grupy Agory wyniosły 284 mln zł, a zysk netto 26,4 mln zł. Oznacza to odpowiednio wzrost o 16 i 257 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2006 roku. Wskaźnik EBITDA wyniósł 50 mln zł (wzrósł o 105 proc.).
W sumie po trzech kwartałach 2007 roku przychody Agory wyniosły 919,9 mln zł, a zysk netto 73,6 mln zł. Wyniki te były wyższe w porównaniu z wynikami po trzech kwartałach ub.r. odpowiednio o 10 i 343 proc. EBITDA wynosi 147,2 (wzrost o 96 proc.). W trzecim kwartale br. wpływy z reklam przyniosły Agorze 195 mln zł (wzrost o 13 proc.), sprzedaż wydawnictw - 54 mln zł (wzrost o 49 proc.), a sprzedaż kolekcji - 15 mln zł (spadek o 11 proc.). Wpływy ze sprzedaży reklam w wydawanej przez Agorę ”Gazecie Wyborczej” wyniosły w trzecim kwartale 117 mln zł (wzrost o 10 proc.), a wpływy ze sprzedaży egzemplarzowej ”GW” - 43 mln zł (wzrost o 66 proc.). Tak duży wzrost to głównie efekt sprzedaży wraz z ”Gazetą” płyt DVD i innych dodatków. Przychody należącej do Agory firmy reklamy zewnętrznej AMS wyniosły 39 mln zł (wzrost o 15 proc.), przychody czasopism Agory – 25 mln zł (wzrost o 6 proc.). Stacje radiowe Agory (bez uwzględniania radia Tok FM) w trzecim kwartale br. miały przychody w wysokości 16 mln zł (wzrost o 13 proc.). Koszty operacyjne grupy wyniosły 253 mln zł (wzrost o 6 proc.). Jak informuje Agora w komunikacie, wzrost wynika głównie z rozwoju działalności internetowej, oferty czytelniczej w segmencie prasy codziennej i portfela nośników reklamy zewnętrznej.(SK, 09.11.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










