Ruch otwiera sieć kawiarni i coffee
25.10.2007, 08:24
Kolporter prasy Ruch SA uruchamia sieć kawiarni pod nazwą i coffee. Do końca tego roku powstanie 17 lokali, na które spółka przeznaczyła ok. 15 mln zł.
Sieć będzie rozwijana zarówno poprzez samodzielne pozyskiwanie lokalizacji, jak i przejmowanie istniejących sieci. Spółka już przejęła za 8,1 mln zł netto dziewięć barów kawowych Tchibo w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Łodzi (do końca pierwszego kwartału 2008 r. zakończy się ich rebranding, na początku 2008 r. mają się rozpocząć negocjacje z innymi sieciami), osiem lokali ma powstać od podstaw. Do połowy 2008 r. Ruch chce mieć 50 lokali, a w 2009 r. - 100 (ma to kosztować co najmniej 40 mln zł), co da spółce pozycję lidera lub wicelidera na rynku barów kawowych. Otwarcie jednego lokalu kosztuje 450-550 tys. zł. Pierwszy bar i coffee zacznie działać w przyszłym tygodniu przy ul. Dobrej w Warszawie, kolejne zostaną otwarte we Wrocławiu i Gorzowie Wielkopolskim. Całość przedsięwzięcia będzie sfinansowana ze środków własnych i pozyskanych w wyniku zeszłorocznego debiutu na warszawskiej giełdzie. Inwestycja w rozwój sieci zwróci się za cztery lata, a próg rentowności na poziomie operacyjnym ma zostać osiągnięty w ciągu 18 miesięcy. Paweł Sobków, członek zarządu Ruchu SA ds. handlu i zarządzania siecią sprzedaży, tłumaczy decyzję o utworzeniu sieci kawiarni: – Tworząc własną sieć kawiarni, jednocześnie uatrakcyjniamy naszą ofertę. Teraz, starając się o pozyskanie interesującej lokalizacji, będziemy mogli zaoferować w pakiecie zarówno salon prasowy, jak i kawiarnię z segmentu premium. Klienci kawiarni i coffee będą mieli bezpłatny dostęp do Internetu, będą mogli poczytać prasę lub obejrzeć kanał telewizyjny TVN-u (TVN, TVN 24, TVN Style, TVN CNBC Biznes). Nazwę i identyfikację wizualną marki i coffee wymyśliła agencja Aart Design, która została wybrana w przetargu. Ludwik Berezowski, dyrektor kreatywny Aart Design, tłumaczy, że nazwa i coffee ma łączyć dwa światy: tradycyjny rynek kawiarni i miejsce spotkań ze światem nowoczesnych technologii. Ruch nie planuje na razie kampanii reklamowej sieci i coffee (pod uwagę jest brany product placement we współpracy z TVN-em). W połowie listopada Ruch SA zaprezentuje nową identyfikację wizualną marki Ruch oraz nową markę salonów prasowych z segmentu premium, które powstaną m.in. na lotniskach i dworcach kolejowych.(TW, 25.10.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










