Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 24, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Firmy outdooru w trzecim kwartale zarobiły 30 proc. więcej niż rok temu

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w trzecim kwartale br. 156,9 mln zł (bez wydatków na reklamę na środkach komunikacji miejskiej). To o ponad 30 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2006 roku – podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.

Najwięcej na outdoor wydały firmy telekomunikacyjne – ich udział w tym rynku wyniósł 20,15 proc. Kolejne pozycje zajęły sektory: rozrywka/kultura – 20,03 proc., sprzedaż – 15,81 proc., motoryzacja/transport – 9,27 proc. i żywność – 8,55 proc. Najczęściej na nośnikach reklamy zewnętrznej były reklamowane: systemy telefonii komórkowej – 15,7 proc., sieci handlowe/hipermarkety – 13,93 proc., samochody – 7,84 proc., stacje telewizyjne – 5,54 proc. i odzież/obuwie – 4,81 proc. Wpływ na wielkość sprzedaży w trzecim kwartale miała kampania wyborcza. Partie wydały ponad 6,5 mln zł, co stanowi 4,19 proc. wielkości sprzedaży w tym okresie. – Stacje telewizyjne jesienią, w okresie poprzedzającym wprowadzenie nowych ramówek prowadzą wzmożoną aktywność – wyjaśnia prezes IGRZ Lech Kaczoń. Zwraca też uwagę na rosnące wydatki na reklamę gazet codziennych (3,39 proc., a w czwartym kwartale dojdą wydatki na promocję dziennika ”Polska”). Zestawienie obejmuje firmy: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupa Ströer, News Outdoor Poland SA, Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

(TW, 24.10.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.