Klient głównym bohaterem kampanii
23.10.2007, 10:34
Precyzyjne, bezpośrednie i indywidualne – takie będą musiały być kampanie reklamowe w najbliższym czasie, aby były skuteczne, uważają uczestnicy II Forum Komunikacji Marketingowej zorganizowanego w Warszawie.
Pierwszy dzień dwudniowego forum poświęcono analizie najnowszych trendów, narzędzi i idei marketingu w kraju i za granicą. Podczas forum prof. Lester Wunderman (założyciel agencji Wunderman, twórca marketingu bezpośredniego, jedna z najbardziej wpływowych osób marketingu na świecie) powiedział: - Zamiast umiejętności informowania o produktach, ważniejsza okaże się umiejętność przyjęcia perspektywy klienta. Nadchodzi era reklam osobistych, marketingu skoncentrowanego na kliencie. Zaproszeni goście, w tym m.in. David Butter, doradca zarządów i korporacji ds. funkcjonowania komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, podkreślali, że ważniejsza od lojalności grupy docelowej okaże się satysfakcja konsumenta. – To klienci wezmą sprawy w swoje ręce, bo to oni mają pieniądze. Zadaniem firm na całym świecie będzie słuchanie ich i zaspokajanie ich potrzeb – przekonywał Butter. - Jeśli produkty tworzyć będziemy razem z konsumentem, to on już będzie naszym klientem. Dotychczasowa praktyka pokazała, że kreowanie potrzeb przez firmy nie dało wymiernych efektów – dodał. Dziś, podczas drugiego dnia forum, wystąpi m.in. prof. Guy R. Powell, twórca firmy DemandROMI. Spotkanie poświęcone będzie analizie rewolucyjnych i efektywnych strategii i przeglądowi zwycięskich kampanii Effie Awards 2007. Organizatorami forum są Stowarzyszenie Agencji Reklamowych i ”Harvard Business Review Polska”.(DOK, 23.10.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










