Złote Bębny dla JWT, Gruppa66 Ogilvy i PZL
20.10.2007, 08:19
Cztery Złote i jeden Srebrny Bęben zdobyły polskie agencje w ostatnim dniu 14. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu.
W piątek wieczorem, podczas finałowej gali festiwalu wręczano Grand Prix oraz Złote i Srebrne Bębny w czterech kategoriach: telewizja, prasa, outdoor i radio. Spośród nominowanych reklam telewizyjnych złote statuetki zdobyły PZL za spot “Polowanie” dla Piwa Żubr (Kompania Piwowarska SA) oraz Gruppa66 Ogilvy za reklamę ”Napad na bank” dla Cyfry+. Srebro otrzymała McCann Erickson za reklamę “Egzekucja” dla Fundacji Dzieci Niczyje. Aż dwoma Złotymi Bębnami w kategorii outdoor nagrodzono JWT za prace “Para” i “Tarocistka” dla marki Converse. - Polacy zgłosili sporo naprawdę dobrych prac – ocenił juror Farid Chehab, prezes i dyrektor kreatywny Leo Burnett na Bliskim Wschodzie i w Północnej Afryce. - Należy się z tego cieszyć, że Polacy robią dobre reklamy drukowane i telewizyjne. Jednak nie sposób nie zauważyć, że Polacy triumfowali także w kategorii interactive. Jak zrobić dobrą kampanię interaktywną, głowią się kreatywni na całym świecie – Farid Chehab przypomina o Złotym i Srebrnym Bębnie, które we wtorek zdobyła Arc Worldwide. Uznania jurorów nie zyskały natomiast spoty Leo Burnett dla Ikei, na co liczyli niektórzy kreatywni z Polski. - Uważałem, że są dobre, ale byłem jedyny i niestety nie udało mi się przekonać pozostałych członków jury, którzy uważali, że pomysł nie jest nowy – dzieli się wrażeniami z obrad jury Chehab. Grand Prix festiwalu w kategorii reklama telewizyjna powędrowało do Young & Rubicam Praha za rekalmę “Opera” dla leku na prostatę Prostaben. W sumie w tej kategorii jury przyznało po 11 Złotych i Srebrnych Bębnów. Grand Prix za reklamę prasową otrzymała BV McCann Erikson Romania SRL za kampanię społeczną na rzecz bezpieczeństwa na drogach. W kategorii outdoor Grand Prix przyznano agencji DraftFCB Kobza Werbeagentur z Austrii za reklamę prezerwatyw Ultrathin. Grand Prix nie przyznano natomiast w kategorii radio. Złotą Różę i tytuł najlepszej agencji otrzymała agencja BV McCann Erickson Romania SRL z Rumunii. Kolejne miejsca zajęły: DraftFCB Kobza Werbeagentur GE z Austrii, McCann Erickson Israel, New Moment New Ideas Company z Izraela, a piąta była JWT Warszawa.(MŁ, 20.10.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










