12 nominacji dla Polaków na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Portorożu
Spośród 207 zgłoszeń z Polski pierwsze nominacje otrzymało 12 prac. Dziś poznamy pierwszych zwycięzców 14. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Golden Drum w słoweńskim Portorożu.
Na krótką listę w kategorii advertising campaigns trafiły trzy prace z Polski: ”Pismo” TBWA\Warszawa dla Amnesty International, ”Lepsze życie zaczyna się w domu” Leo Burnett dla Ikei oraz ”Trylogia gastryczna” McCann Erickson dla preparatu Ranigast (Polpharma). Zdaniem Pawła Borowskiego, dyrektora kreatywnego TBWA\Warszawa, to dobry wynik, jak na jedną z najważniejszych kategorii festiwalu: - To kategoria otwarta, a więc znalazły się w niej zgłoszenia z całego świata – zwraca uwagę Borowski. Polskie prace konkurują z kampaniami nagradzanymi już na innych festiwalach, m.in. w Cannes, jak ”Impossible is Nothing” Adidasa autorstwa 180° Amsterdam. - Znalezienie się aż trzech naszych prac na liście 21 najlepszych to duże osiągnięcie – ocenia Borowski. Natomiast w kategorii interactive na krótką listę wybrano: ”Bądź Jupi!” OS3 Multimedia, ”Alubutla” K2 Internet, ”Levis nitka” i ”Before you enter ” Arc Worldwide Polska oraz ”Głosy natury z Doliny Rospudy”, ”Bravo zasługuje na brawa!” i ”Kartka świąteczna” Leo Burnett. W kategorii radio o nagrody walczą spoty ”Marsz pogrzebowy Chopina” Saatchi & Saatchi oraz ”Wyliczanka” McCann Erickson Polska. Zwycięzców w tych kategoriach poznamy oficjalnie dziś wieczorem podczas pierwszej ceremonii tegorocznego festiwalu. Czytaj również W Portorożu rozpoczął się 14. festiwal reklamy Golden Drum Zobacz nagrodzone prace - Grand Prix(MŁ, 16.10.2007)










