Dział: PRASA

Dodano: Październik 15, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od dziś "Rzeczpospolita" ma nowy format

"Rzeczpospolita" (Presspublica) dziś ukazała się w nowym formacie.

Format gazety został zmniejszony z broadsheetu na kompakt (o połowę mniejszy). Gazeta zwiększyła za to objętość: informacje na białych stronach (główny grzbiet) mają dziś 44 kolumny, a na zielonych (informacje ekonomiczne) – 16. Żółte strony ”Rz”, których format zmniejszono o połowę pod koniec marca br., mają dziś 12 kolumn. Wewnątrz numeru w krótkim wywiadzie dyrektor artystycznym ”Rz”, Bartosz Krzyżaniak-Gumowski, tłumaczy powody zmian: ”Tej zmiany dokonywaliśmy głównie ze względu na naszych czytelników. Wszystkie badania, jakie powadziliśmy, jasno pokazywały, że dla większości z nich duży format jest przeszkodą – taką gazetę trudno czytać na przykład w tramwaju czy w kawiarni”. Zmieniona wraz z formatem siatka modułowa wymagała opracowania nowego cennika reklamowego. Spadły ceny dużych reklam, np. całostronicowych średnio o 16 proc. (dotychczas: 68 860 zł netto). Średnia sprzedaż ogółem ”Rzeczpospolitej” w pierwszym półroczu br. wyniosła 144 433 egz. (ZKDP).

(SK, 15.10.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.