W Portorożu rozpoczął się 14. festiwal reklamy Golden Drum
15.10.2007, 09:06
207 prac z Polski powalczy o nagrody na 14. międzynarodowym festiwalu reklamy Golden Drum, który rozpoczął się w niedzielę w Portorożu na Słowenii. Festiwal potrwa do soboty.
Dziś ogłoszeni zostaną pierwsi finaliści, m.in. w kategoriach ad campaign, TV promo, design & art direction. Z Polski kampanie zgłosiło 25 agencji reklamowych, interaktywnych i firm producenckich. Najwięcej, bo 32 zgłoszenia, wysłała agencja McCann Erickson Polska. Następne w kolejności są m.in. Saatchi & Saatchi (26), Leo Burnett Warszawa (19), JWT (18), Publicis (15), DDB Warszawa (14), PZL (13), TBWA\ (11), BBDO Warszawa i Scholz & Friends Warszawa (po 10) oraz Paralotna (siedem). Pod względem liczby zgłoszeń z poszczególnych krajów Polskę wyprzedziła jedynie Rumunia (343) i Austria (229). Za nami są m.in. Czesi (206) i Rosjanie (200). W sumie na festiwal wpłynęły 3104 prace z 39 krajów, a więc o 21 proc. więcej niż rok temu. Po raz pierwszy w tym roku zwycięzcy Golden Drum, obok laureatów dwóch innych regionalnych konkursów reklamy - AdFest (Azja-Pacyfik) i FIAP (Ameryka Łacińska), będą mogli ubiegać się o nagrody w Interkontynentalnym Pucharze Reklamy (ICAC) - wręczenie nagrody odbędzie się w listopadzie br. w Walencji (Hiszpania). Puchar został zainicjowany przez organizatorów tych trzech konkursów podczas Golden Drum w ubiegłym roku. Zobacz nagrodzone prace - Grand Prix(MŁ, 15.10.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










