Dział: PRASA

Dodano: Październik 15, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Polska" chce mieć milionową sprzedaż w piątki

Dziś na rynku zadebiutował ogólnopolski dziennik "Polska" Grupy Wydawniczej Polskapresse.

Tytuł łączy sześć dzienników regionalnych należących do Polskapresse i nowe tytuły w trzech miastach powstałe na bazie oddziałów redakcji dzienników tam się ukazujących: w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim (odpowiada za nie dotychczasowa redakcja ”Głosu Wielkopolskiego”) i w Elblągu (redakcja ”Dziennika Bałtyckiego”). W Opolu za tytuł ”Polska Gazeta Opolska” odpowiada nowa redakcja. Podobnie w Warszawie, gdzie ukazała się ”Polska Metropolia Warszawska”. Do projektu włączył się ”Kurier Lubelski” wydawany przez spółkę Kurier Lubelski należącą do Zbigniewa Jakubasa. Poza projektem pozostał drugi łódzki tytuł Polskapresse ”Express Ilustrowany”. W winiecie każdego tytułu pojawi się logo partnera ”Polski” – brytyjskiego dziennika ”The Times”. Główny grzbiet ”Polski” ma mieć od 40 do 56 stron (w poniedziałki 20 stron zajmuje sport). Wszystkie gazety Polskapresse będą mieć wspólne działy: fakty 24 (ważne wydarzenia z regionu, kraju i ze świata), opinie, pieniądze, kultura, zbliżenia (dział społeczny), poradnik, relaks (pogoda i rozrywka) i sport. W dotychczasowych dziennikach regionalnych Polskapresse przed działem z opiniami znajdą się informacje regionalne. ”Polska” będzie miała codzienne dodatki: ”Męska rzecz” (poniedziałek), ”Twój dom” (wtorek), ”Uroda i styl” (środa), ”Dobra kuchnia” (czwartek), ”Tele Magazyn” i dodatek reporterski ”Magazyn” (piątek). Trwają prace nad kolejnym sobotnim dodatkiem. Codziennie będą się też pojawiać dodatki ogłoszeniowe ”Gratka” m.in. o pracy, nieruchomościach i turystyce. Polskapresse nie informuje o starcie wraz z tytułem internetowego portalu, ale na głównej stronie numerów zerowych promowano adres Polskatimes.pl. Pod tym adresem zaś widnieje reklama tytułu. Redaktorem naczelnym ”Polski” jest Paweł Fąfara. Jego zastępcami są Ewa Wilcz-Grzędzińska, Paweł Siennicki i Wojciech Rogacin. – W tej chwili jesteśmy gazetą ogólnopolską funkcjonującą we wszystkich miastach w kraju. Jednak ”Polska” ma różny charakter, w zależności od specyfiki danego regionu i lokalnych doświadczeń naszych dziennikarzy – zapewnia Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse i wydawca ”Polski”. Grupa Polskapresse liczy, że tytuł ”Polska” będzie liderem na rynku gazet opiniotwórczych, a w piątki jego sprzedaż wyniesie 1 mln egz. – Będziemy zadowoleni, jeśli będziemy sprzedawać o jeden egzemplarz więcej niż ”Gazeta Wyborcza” – mówi Wróblewski. Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w pierwszym półroczu br. ”GW” miał średnią sprzedaż ogółem 454 tys. egz. Lepszy od tego wynik mają dać zsumowane dane wszystkich gazet w regionach (w ZKDP tytuł ”Polska” został zarejestrowany w każdym z regionów oddzielnie). Wydawca liczy, że inwestycja zacznie się zwracać od roku 2010. Łączny nakład dziennika ma wynosić 600 tys.-800 tys. egz., a wydania piątkowego – 1,3 mln egz. W miniony weekend ruszyła przygotowana przez agencję Young & Rubicam Brands i dom mediowy Mediaedge:cia główna kampania nowego dziennika pod hasłem ”Myślisz globalnie, żyjesz lokalnie”. Objęła ona telewizję (dwa 30-sekundowe wizerunkowe spoty) i nośniki reklamy zewnętrznej (m.in. siatki wielkoformatowe, billboardy, środki komunikacji miejskiej). Na billboardach poprzedziła ją akcja teaserowa. Pierwsze strony wydań regionalnych oraz warszawskiego ”Polski” oglądać można na http://www.press.pl/jedynki/dzienniki/wybrane.php. Czytaj również Neville Brody autorem szaty graficznej dziennika "Polska"

(SK, MAZ, 15.10.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.