Dział: PRASA

Dodano: Październik 12, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Duża rozpiętość cenowa reklam w dzienniku "Polska"

Całostronicowa reklama w "Polsce" - dzienniku Polskapresse, który zadebiutuje 15 października – od poniedziałku do czwartku będzie kosztowała 75 tys. zł, a w wydaniu piątkowym aż 145 tys. (wszystkie ceny netto).

Grupa Wydawnicza Polskapresse, przygotowując się do wprowadzenia na bazie tytułów regionalnych ogólnopolskiego dziennika, uporządkowała obsługę reklamową w wydawnictwie. W biurach reklamy wszystkich oddziałów wprowadzono jednolitą politykę cenową i rabatową. Scentralizowano bazę danych. Klienci mogą zamawiać zarówno kampanie w tytule ogólnopolskim, jak i odrębnie w każdym z dzienników regionalnych czy tygodników lokalnych (koncern ma ich 84). Dyrektor biura reklamy Polskapresse Małgorzata Cetera-Bulka wymienia trzy powody, którymi przekonuje klientów do ogłaszania się w nowej gazecie: - Po pierwsze, nasze ceny są bardzo rynkowe. Po drugie, startujemy na bazie dzienników regionalnych, które już teraz mają silną pozycję w regionach, dzięki czemu minimalizujemy ryzyko inwestycji klientów. Po trzecie, oferujemy pierwszą na rynku tak kompleksową ofertę reklamową. Dzięki niej w elastyczny i efektywny kosztowo sposób klienci mogą planować swoje kampanie produktowe. Reklama całostronicowa w części redakcyjnej ”Polski” w wydaniach od poniedziałku do czwartku będzie kosztować 75 tys. zł. Dla porównania: najtańsza strona redakcyjna w ”Gazecie Wyborczej” we wtorek, środę lub czwartek kosztuje 88,5 tys. zł. Najdroższe będą reklamy w piątkowym wydaniu ”Polski” – cała kolumna w części redakcyjnej ma kosztować 145 tys. zł. Więcej nie żądają nawet dzienniki, które osiągają najwyższą sprzedaż egzemplarzową: w piątkowej ”GW” całą stronę w pełnym kolorze można kupić za 106,5 tys. zł, w „Fakcie” za 108,5 tys. zł., z kolei w ”Dzienniku” - za 58 tys. zł. W wydaniu sobotnim cała kolumna ”Polski” będzie kosztować 60 tys. zł, niewiele mniej niż w ”GW” i ”Fakcie”. Polskapresse liczy, że w piątki uda jej się sprzedawać ponad 1 mln egz. gazet pod marką ”Polska”, a więc najwięcej na rynku. W tej chwili sześć dzienników regionalnych objętych projektem osiąga średnią sprzedaż ogółem na poziomie 718 tys. egz. (dane za pierwsze półrocze br., ZKDP). Polskapresse wprowadza rabaty pakietowe dla klientów, którzy zdecydują się ogłaszać w kilku produktach wydawnictwa. Na przykład klientom z branży motoryzacyjnej wydawca oferuje przeprowadzenie kampanii w ”Polsce” w pakiecie obejmującym: poniedziałkowy dodatek dla mężczyzn, czwartkowy dodatek ogłoszeniowy poświęcony motoryzacji i piątkowy grzbiet główny dziennika. Ewentualne zmiany w cenniku koncern zamierza wprowadzić wiosną 2008 roku, uwzględniając zdobytą pozycję nowego dziennika.

(GK, 12.10.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.