Dziennikarze sportowi zbojkotują mecz koszykarzy ASCO Śląsk Wrocław
12.10.2007, 08:12
Dziennikarze ośmiu tytułów postanowili zbojkotować sobotni mecz koszykarskiego zespołu ASCO Śląsk Wrocław z Polpakiem Świecie. To protest przeciwko nowej polityce marketingowej tego klubu, który wprowadził m.in. 300-złotową opłatę za akredytacje dla dziennikarzy.
Jak podał wczoraj portal Gazeta.pl, w bojkocie mają wziąć udział redakcje ”Dziennika”, ”Faktu”, ”Echa Miasta”, ”Gazety Wyborczej”, ”Przeglądu Sportowego”, ”Słowa Sportowego”, ”Sportu” i ”Super Expressu”. W każdym z tych tytułów zamiast relacji z meczu ukaże się tylko jego wynik i oświadczenie wyjaśniające czytelnikom brak opisu spotkania. Ten bojkot jest protestem przeciwko nowej polityce marketingowej Śląska Wrocław. - Najpierw działaczom i zawodnikom zabroniono rozmów z mediami, potem nie informowano o transferach i wynikach sparingów, a teraz wprowadzono opłaty za akredytacje – mówi Michał Guz, p.o. szef sportu we Wrocławiu ”Faktu” i ”Dziennika”. – Żaden inny klub koszykarski nie wprowadził takich opłat. Nie rozumiem, czemu redakcje mają płacić za wykonywanie normalnej pracy przez dziennikarzy – dodaje Krzysztof Gieszczyk, dziennikarz ”Sportu”. Jednym z inicjatorów akcji jest ”GW”, której odmówiono nawet płatnych akredytacji. Do bojkotu nie przyłączyła się ”Gazeta Wrocławska Słowo Polskie”, która ma umowę patronacką z klubem. Podobną umowę Śląsk zaproponował ”Gazecie Wyborczej”. Jak pisze Gazeta.pl, redakcja zdecydowała się jej nie podpisywać ze względu na zapisy dotyczące m.in. ”stosowania w stosunku do Śląska tzw. pozytywnego PR, w szczególności poprzez nieużywanie w publikacjach prasowych GW pejoratywnych, ironicznych, złośliwych określeń”. Na oficjalnej stronie internetowej ASCO Śląsk Wrocław pojawiło się wczoraj oświadczenie skierowane do dziennikarzy: ”Jeśli jeszcze nie zawarliście umowy ze Śląskiem to nie ulegajcie histerii »Gazety Wyborczej«! Ta histeria ma drugie dno. Podpiszcie umowę barterową na kwotę 300 zł. Tylko w ten sposób możecie mieć, de facto, bezpłatny wstęp na mecze ASCO Śląska i nie narazić się na zarzut nieodpłatnego świadczenia”. Z przedstawicielami klubu nie udało nam się wczoraj skontaktować. Szef Polskiej Ligi Koszykówki Janusz Wierzbowski na początku tygodnia skrytykował działania wrocławskiego klubu dotyczące płatnych akredytacji.(SK, 12.10.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










