Reklama mleka Enfamil Premium 2 musi zostać zmieniona
Komisja Etyki Reklamy działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy uznała, że promocja w prasie mleka dla niemowląt Enfamil Premium 2 (Bristol-Myers Squibb Polska) narusza kodeks etyki reklamy.
Komisja uznała, że w reklamie mleka powinien zostać zmieniony lub usunięty fragment informujący o poprawie wzroku niemowlęcia po spożyciu produktu. Zdaniem komisji reklama błędnie sugeruje, że tylko dzięki mleku Enfamil Premium 2 dziecko będzie wyraźnie widziało. Według skarżącego konsumenta jest to ”wierutna bzdura”, a reklama straszy rodziców, wprowadza w błąd, żeruje na miłości rodzicielskiej i nieuczciwie zachęca do zakupu produktu. Producent produktu uznał skargę za bezzasadną. Według niego informacje zawarte w reklamie są adekwatne, obiektywne i potwierdzone naukowo.(TW, 08.10.2007)










