Dział: PRASA

Dodano: Październik 02, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda wzmacnia pozycję na polskim rynku prasowym

Francuski koncern medialny Lagardère przeniesie swoje udziały (49 proc.) w spółce Hachette Filipacchi Burda Polska na Burda Verlag Osteuropa (należy do Hubert Burda Media). Tym samym niemiecki partner stanie się jedynym właścicielem HFBP. Dotychczas był jego większościowym udziałowcem.

Jean de Boisdeffre, zastępca dyrektora generalnego Lagardère Active International i członek rady zarządu HFBP, oświadczył w komunikacie, że transakcja będzie realizowana w ramach nowej strategii grupy, która przewiduje modele licencyjne z silnymi partnerami w wielu krajach. ”Burda w Polsce posiada wszystkie atuty, żeby wydawać nasze markowe tytuły” - czytamy w komunikacie. Dla spółki Burda Verlag Osteuropa oznacza to wzmocnienie pozycji na polskim rynku. Po przejęciu udziałów w HFBP stanie się samodzielnym wydawcą miesięczników: ”Elle”, ”Elle Decoration”, ”Samo Zdrowie”, ”Burda”, ”Dobre Rady”, ”Sól i Pieprz”, ”Mój Piękny Dom”, ”Mój Piękny Ogród”. Od czerwca tego roku Burda Verlag Osteuropa jest też jedynym udziałowcem w wydawnictwie Burda Communications (wydawca komputerowych magazynów ”Chip” i ”CRN”). Negocjacje między Lagardère a Burda Verlag Osteuropa są na ostatnim etapie. Transakcja będzie możliwa po otrzymaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wycofanie się z polskiego rynku jest częścią planu restrukturyzacyjnego wydawniczej części Grupy Lagardère. Koncern zamyka nierentowne czasopisma i sprzedaje udziały w zagranicznych spółkach nieprzynoszących spodziewanych dochodów.

(AW, 02.10.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.