Mniejszy format i spadają ceny reklam w "Rzeczpospolitej"
Biuro reklamy "Rzeczpospolitej" (Presspublica) przygotowało nowy cennik reklamowy. W związku z planami zmniejszenia formatu dziennika ceny jednostronicowych reklam zostały obniżone.
Format ”Rz” zostanie zmniejszony z broadsheet na kompakt (o połowę mniejszy niż dotychczas) 15 października. Wczoraj wydawca dziennika oficjalnie potwierdził tę informację: ”Z badań realizowanych przez wydawcę wynika, że duży format gazety, chociaż stanowi wyróżnik na rynku, jest barierą w pozyskaniu nowych grup czytelników” – napisano w komunikacie. Zmieniona wraz z formatem siatka modułowa wymagała opracowania nowego cennika reklamowego. Cena całej strony ulegnie obniżeniu średnio o 16 proc. (obecnie jednostronicowa reklama wewnątrz gazety kosztuje 68 860 zł netto). Poza tym mają się pojawić nowe formaty reklamowe, o których na razie wydawca nie informuje. Presspublica postanowiła także zmienić strategię pozycjonowania i promocji ”Rzeczpospolitej”. Chce promować gazetę jako ogólnoinformacyjną, będącą liderem w segmencie ekonomiczno-prawnym. Chce też zwrócić uwagę na mniej znaną stronę ”Rz”, czyli na artykuły spoza tematyki biznesowo-politycznej. Kontynuowane będzie wydawanie serii kolekcjonerskich. Najbliższe przedsięwzięcia to seria ”Cinema Rzeczpospolita” (kolekcja 15 filmów z portfolio Gutek Film) i cykl koncertów ze studia Agnieszki Osieckiej dla Programu III Polskiego Radia. Średnia sprzedaż ogółem ”Rzeczpospolitej” w pierwszym półroczu br. wyniosła 144 433 egz. (ZKDP).(SK, 25.09.2007)










