Verlagsgruppe Handelsblatt ma inwestować w Polsce w Internet i prasę branżową
Niemiecki koncern wydawniczy Verlagsgruppe Handelsblatt zamierza inwestować na polskim rynku prasowym.
– Chcemy zwiększać obecność w dwóch obszarach: w Internecie i na rynku pism branżowych – powiedział Tobias Schulz-Isenbeck, dyrektor zarządzający Verlagsgruppe Handelsblatt podczas wczorajszej konferencji prasowej. Z początkiem lipca LPV Lebensmittel Praxis Verlag Neuwied (spółka córka należąca do grupy) kupiła 51 proc. udziałów w Wydawnictwie Gospodarczym (wydawca branżowych magazynów ”Wiadomości Handlowe” i ”Wiadomości Kosmetyczne”). Nie ujawniono kwoty transakcji. Nie wiadomo, czy Wydawnictwo Gospodarcze w najbliższym czasie przeprowadzi relaunch swoich tytułów. Do końca roku w jego portfolio pojawi się natomiast kolejne pismo B2B. – Będzie to dwumiesięcznik, którego pierwszy numer trafi do odbiorców w listopadzie – zdradza Paweł Kapuściński, dyrektor zarządzający Wydawnictwa Gospodarczego. Nie ujawnia, do jakiej branży skierowany będzie magazyn. Nabycie większościowego pakietu akcji w polskim wydawnictwie branżowym jest już drugą inwestycją niemieckiej grupy Handelsblatt na polskim rynku. W ub.r. grupa kupiła 70 proc. udziałów w portalu gospodarczo-finansowym Money.pl. Tobias Schulz-Isenbeck dodał, że toczą się rozmowy z innymi partnerami w Polsce. Główne obszary zainteresowań wydawnictwa to branże związane z sektorem handlu detalicznego, rynkiem gastronomicznym i hotelowym, ale też marketingiem oraz sektorem prawa i podatków. LPV jest wydawcą m.in. magazynów ”Lebensmittel Praxis”, ”Catering inside”, ”Convenience Shop” i ”Küche”. Verlagsgruppe Handelsblatt wydaje w Niemczech m.in. dziennik gospodarczy ”Handelsblatt”, tygodnik ekonomiczny ”Wirtschafts Woche” i magazyn poświęcony rynkowi pracy ”Karriere”.(AW, 25.09.2007)










