Słaby lipiec dzienników regionalnych
Tylko "Express Ilustrowany" i "Głos Wielkopolski" spośród dziesięciu największych dzienników regionalnych zanotowały w lipcu wzrosty sprzedaży – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Jednak na wynik "Głosu" wpłynęło połączenie tego tytułu z "Gazetą Poznańską" w grudniu ub.r.
Liderem pozostaje ”Dziennik Zachodni” ze średnią sprzedażą ogółem w lipcu na poziomie 84 385 egz., co jest wynikiem gorszym o 2,23 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r. Druga jest ”Gazeta Pomorska” – 83 260 egz. (spadek o 1,26 proc.), a trzeci ”Dziennik Bałtycki” – 49 985 egz. (spadek o 0,15 proc.). Kolejne miejsca zajmują: ”Express Ilustrowany” – 49 659 egz. (wzrost o 1,6 proc.), ”Głos Wielkopolski” – 49 512 (wzrost o 70,06 proc.), ”Gazeta Lubuska” – 46 523 egz. (spadek o 1,25 proc.), ”Dziennik Łódzki” – 44 340 egz. (spadek o 2,22 proc.), ”Głos – Dziennik Pomorza” - 42 205 egz. (powstał w styczniu 2007 roku, po połączeniu trzech pomorskich dzienników), ”Dziennik Polski” – 41 275 egz. (spadek o 5,2 proc.), ”Echo Dnia” – 35 558 egz. (spadek o 1,04 proc.).(SK, 07.09.2007)










