Jedynka najchętniej oglądaną telewizją w wakacje
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w lipcu i sierpniu br. stacja TVP 1 miała największy udział w rynku, ale spadł on w porównaniu z wakacjami 2006 roku.
Telewizyjna Jedynka zanotowała podczas minionych wakacji 22,8 proc. udziału w rynku (rok wcześniej 24,1 proc.), TVP 2 - 16,2 proc. (19,8 proc.), Polsat – 16,9 proc. (15,3 proc.), TVN - 14,3 proc. (bez zmian). Aż pięć programów TVP 1 pokazanych w wakacje miało też największą widownię. Były to: emitowany 16 sierpnia dramat kryminalny ”Dwa oblicza śmierci” (4,93 mln widzów), wydania ”Telexpressu” (4,86 mln widzów) i ”Wiadomości” (4,80 mln widzów) z 22 lipca, kiedy doszło do wypadku polskich pielgrzymów w Grenoble, nadany 27 sierpnia film kostiumowy ”Angelika i sułtan” (4,60 mln widzów) i film sensacyjny ”Między złem a złem” pokazany 25 lipca (4,50 mln widzów). Spośród piątki najpopularniejszych kanałów tematycznych największą średnią widownię dobową (AMR) miał kanał TVN 24. Wzrosła ona z 121 tys. widzów w wakacje 2006 roku do 206 tys. widzów w wakacje br. Wzrost widowni zanotowały także Jetix (z 43 tys. do 45 tys.) i Viva Polska (z 32 tys. do 34 tys.). Spadek w porównaniu z poprzednim rokiem odnotowały stacje Cartoon Network/TCM (z 45 tys. do 41 tys.) i Eurosport (z 33 tys. do 30 tys.).(AG, 05.09.2007)










