TVN planuje podwyżkę cen reklam
04.09.2007, 11:00
TVN planuje na październik podwyżkę cen reklam w kanałach tematycznych i zmianę zasad sprzedaży na antenie ogólnopolskiej.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że wobec znacznej przewagi popytu na czas reklamowy nad jego podażą TVN redukował zlecenia domów mediowych na wrzesień. Ograniczano zamówienia w TVN-ie i TVN Siedem (te stacje większość czasu sprzedają w pakietach ratingowych, w których nie wybiera się pory emisji spotu, lecz wielkość widowni, do jakiej ma dotrzeć reklama). Domy mediowe ani biuro reklamy TVN-u nie chcą się oficjalnie przyznawać do redukcji, ale w TVN Siedem zdarzały się cięcia nawet 70-80-procentowe. W TVN-ie poziom redukcji był wprawdzie niższy, ale i tak wiele kampanii reklamowych nie zostanie w tym sezonie zrealizowanych. Zwłaszcza że rynek spodziewa się, że w październiku sytuacja będzie jeszcze trudniejsza. Stąd pomysł biura reklamy stacji, żeby w październiku wprowadzić w TVN-ie droższe pakiety GRP, gwarantujące emisję spotów w wybranym przez klientów czasie. Miałaby to być forma pośrednia między sprzedażą ratingową a cennikową. Na październik planowana jest też podwyżka cen w kanałach tematycznych Grupy TVN (czas jest tam sprzedawany z cennika, nie ma więc problemu redukcji). Nie ustalono jeszcze jej skali, ale z naszych informacji wynika, że podwyżka w TVN 24 może wynieść 20 proc. Rzecznik prasowy TVN SA Karol Smoląg pytany o podwyżkę mówi tylko:– Wprowadzimy zmiany w polityce handlowej i korektę cen. Problemów z redukcją zleceń nie ma Polsat, sprzedający prawie wszystkie zasoby z cennika. Do zwiększenia znaczenia cennika w sprzedaży dąży także TVP. Czas na wrzesień był tam sprzedawany według nowych, promujących tę formę zasad, co doprowadziło do podwojenia udziału sprzedaży cennikowej.(RUT, 04.09.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










