Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 21, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN rozpoczął sprzedaż reklam na wrzesień – drożej niż rok temu

Ceny reklam w TVN-ie są we wrześniowym cenniku stacji wyższe od ubiegłorocznych o 5 do 10 proc. – zależnie od dnia i pasma. Droższe są też pakiety GRP.

TVN rozpoczął sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień jako ostatni spośród nadawców ogólnopolskich. Mimo że średnio ceny wzrosły, to reklamy przed ”Faktami” (pasmo dostępne tylko z cennika) w dni powszednie będą o 1 proc. tańsze niż we wrześniu ub.r. 30-sekunkdowy spot ma kosztować – bez rabatu – 35 tys. zł. W soboty cena pozostaje bez zmian – 24,2 tys. zł, a w niedziele trzeba będzie zapłacić 3 proc. więcej – 34,6 tys. zł. Ponad 80 proc. zasobów stacja sprzedaje jednak w pakietach GRP (klienci płacą tu za osiągnięcie zamierzonego procentu oglądalności). We wrześniu koszt jednego punktu GRP w grupie widzów w wieku 16-49 lat wyniesie 4,3 tys. zł i będzie o 12 proc. wyższy od stosowanego we wrześniu ub.r. (dane nie uwzględniają rabatów). O co najmniej 5 proc. zdrożeją pakiety dla wszystkich grup docelowych. Najbardziej, bo o 25 proc., podrożały pakiety w przypadku grupy 16-29, w której punkt GRP ma kosztować 5,39 tys. zł. Najmniej (o 5 proc.) w grupie kobiet 25-49 (do 3,07 tys. zł). W pierwszym półroczu br. TVN podniósł ceny reklam sprzedawanych w pakietach GRP o 13 proc. Podwyżka cennika wyniosła w tym okresie średnio 4 proc.

(RUT, 21.08.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.