Polsat otworzył sprzedaż reklam bez podwyżki
Polsat, jako druga stacja ogólnopolska, rozpoczął w piątek sprzedaż reklam na wrzesień. Telewizja utrzymała średnie ceny z ubiegłego roku.
Jesienna ramówka Polsatu konsekwentnie promuje pozycje wprowadzone na antenę wiosną br. (m.in. serial amerykański ”Skazany na śmierć” i program rozrywkowy ”Jak oni śpiewają”). Najdroższe są: pasmo Mega Hit (poniedziałek o 21) i niedzielny wieczór z serialem ”Skazany na śmierć”. 30-sekundowy spot w pierwszym paśmie kosztuje średnio ok. 46 tys. zł (ceny – w zależności od filmu i pozycji breaku – wahają się od 28,2 do 61,6 tys. zł), natomiast w drugim – ok. 43 tys. zł (od 28,4 do 50 tys. zł). Trudno porównać ceny poszczególnych pasm we wrześniowym cenniku Polsatu z ubiegłorocznymi, ponieważ ramówka stacji w stosunku do jesieni ub.r. uległa istotnej zmianie. Część stałych pozycji zdrożała – np. reklamy przy czwartkowych wydaniach wieczornych ”Wydarzeń” są droższe o ok. 15 proc. (za spot trzeba zapłacić od 29,1 tys. zł na początku września do 34,1 tys. zł pod koniec miesiąca). Jednak Stanisław Janowski, dyrektor biura reklamy Polsatu PM, zapewnia, że – biorąc pod uwagę średni koszt wszystkich pasm – stacja utrzymała ceny ubiegłoroczne. – Przewidujemy znacznie lepsze niż rok temu wyniki oglądalności, co oznacza więcej zasobów do sprzedania – mówi Janowski (jesienią ub.r. Polsat miał najniższy wśród stacji ogólnopolskich udział w rynku – 15,98 proc. według danych AGB Nielsen Media Research).(RUT, 20.08.2007)










