JWT przejmie obsługę Nokii od agencji Grey
13.08.2007, 08:36
Firma Nokia rozstrzygnęła międzynarodowy przetarg i wybrała JWT na swoją globalną sieciową agencję marketingową. W Polsce JWT zacznie przejmować obowiązki do Grey Worldwide Warszawa jesienią.
Decyzja Nokii jest elementem reorganizacji w firmie, mającej na celu usprawnienie planowania marketingowego oraz zwiększenie skuteczności działań reklamowych. Na ten cel przeznacza według szacunków branży ok. 150 mln euro. W lipcu Nokia ogłosiła, że globalną agencją prowadzącą dział mobile phones została firma Wieden + Kennedy. Dział multimedia będzie nadal korzystać z usług Interpublic Group (IPG) w ramach wsparcia kreatywnego oferty Nokia Nseries, dział enterprise solutions będzie zaś kontynuować współpracę ze swoją globalną agencją kreatywną WPP. JWT natomiast będzie wspierać prowadzące agencje kreatywne w realizacji i lokalizacji kampanii globalnych. Jako partner strategiczny, będzie także wspierać lokalne działania marketingowe na ponad 80 rynkach świata, również w Polsce. Sieć JWT wygrała przetarg na budżet marketingowy Nokii, pokonując agencje DDB i Grey. Do tego roku przez 16 lat Nokia współpracowała z siecią agencji Grey Worldwide, której zawdzięcza m.in. kampanię ”Connecting people”. Na naszym rynku Nokia była dotąd obsługiwana przez Grey Worldwide Warszawa. Przekazywanie obowiązków z Greya do JWT zacznie się jesienią, a współpraca Nokii z JWT - 1 stycznia 2008 roku.(MŁ, RB, 13.08.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










