Kampania Amnesty International - "Pisz, dopóki nie uwolnisz wszystkich"
10.08.2007, 08:15
Dziś w centrum Warszawy ruszy kampania społeczna zwracająca uwagę na problem więźniów sumienia przygotowana przez Amnesty International i TBWA\.
Akcja rozpocznie się o godzinie 11.00 przy skrzyżowaniu ulicy Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich. Celem kampanii ”Pisz, dopóki nie uwolnisz wszystkich”, jest uświadomienie opinii publicznej, że na świecie wciąż istnieje problem więźniów sumienia, czyli osób więzionych z powodu swojej tożsamości lub przekonań. Amnesty będzie zachęcać do podpisania apeli o uwolnienie czterech osób przetrzymywanych w więzieniach na Białorusi, w Zimbabwe, Chinach i Wietnamie. Na chodniku zostaną umieszczone naklejki obrazujące dramatyczną sytuację więźniów sumienia. Członkowie Amnesty będą przekonywać, że można im pomóc, pisząc listy do władz państw, w których więzieni są ci ludzie. Działania happeningowe wspiera kampania przygotowana na nośnikach outdooru (citylighty w Warszawie i Krakowie) i Internecie (banery przekierowujące do strony amnesty.org.pl/pisz). Kolejnym etapem działań będzie reklama prasowa odwołująca się do wizerunków przywódców państw, w których łamane są prawa człowieka. Zaplanowano również intensywną komunikację public relations. Kreację kampanii opracowały: agencja TBWA\ (non profit & art promotion director Malina Wieczorek, dyrektor kreatywny Paweł Borowski, senior art director Sunil Nair, art director\TBWA Małgorzata Koterba, copywriter Tomasz Gazda), E-graphics (m.in. przygotowanie do druku), TBWA\PR, Szymon Świętochowski (zdjęcia), Wlazły Studio (sprzęt, studio fotograficzne), Stars Impresariat Filmowy, Akkord (agencje modeli), Tomograf (postprodukcja), Brand Connection (planowanie i zakup mediów), Fastbridge (media internetowe), AMS (citylighty). Partnerem jest Krajowe Centrum Kompetencji. Kampania potrwa do końca października 2007 r.(MŁ, 10.08.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










