Digital One zbadała lojalność polskich internautów
10.08.2007, 08:15
42 proc. internautów przyznało, że strony konkursowe są ich ulubioną kategorią serwisów i najczęściej je odwiedzają – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję interaktywną Digital One (Euro RSCG Poland).
20 proc. ankietowanych w ostatnim czasie wzięło udział w konkursie lub programie lojalnościowym realizowanym w Internecie. Zdecydowana większość, bo 82 proc., nie uzależnia korzystania z serwisów od wartości nagród. Wystarcza im satysfakcja z możliwości wzięcia udziału w ciekawych i oryginalnych działaniach interaktywnych. 20 proc. ankietowanych za najchętniej odwiedzane uznało strony konsumenckie i produktowe – pokazuje to, że serwisy konkursowe są wyżej cenione niż standardowe witryny prezentujące cechy produktów firmy. Dla 77 proc. respondentów serwisy umożliwiające ich współtworzenie są znacznie bardziej atrakcyjne niż witryny budujące lojalność w tradycyjny sposób (np. przez promocje z kodami, losowanie nagród). Ponad jedna trzecia badanych angażowała się w ostatnim czasie w tworzenie zawartości jakiegoś serwisu, najczęściej poprzez aktywność na forum, zamieszczanie zdjęć, nawiązywanie kontaktów i pisanie blogów. Badanie przeprowadzono w czerwcu br. wśród osób w wieku 18-56 lat z naciskiem na osoby najbardziej aktywne w Internecie, czyli grupę 19-25 lat. Agencja przeprowadziła badanie ze względu na rosnącą liczbę serwisów promocyjno-lojalnościowych. Jego celem było sprawdzenie postaw i zachowań lojalnościowych polskich internautów.(TW, 10.08.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










