Wzrosły przychody i zysk Agory
10.08.2007, 08:15
W pierwszym półroczu br. przychody Grupy Agora wyniosły 636 mln zł, a zysk netto 47 mln zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 8 i 391 proc. w stosunku do pierwszego półrocza ub.r. Wskaźnik EBITDA wyniósł 117 mln zł (wzrost o 62,5 proc.).
Ogłoszone wczoraj wyniki Grupy Agora za drugi kwartał br. okazały się lepsze, niż spodziewali się analitycy giełdowi. Łączne przychody Grupy w tym okresie wyniosły 333 mln zł (wzrost o 13 proc.), przychody ze sprzedaży reklam - 230 mln zł (wzrost o 11,5 proc.), ze sprzedaży wydawnictw - 50 mln zł (wzrost o 30 proc.), a ze sprzedaży kolekcji - 34 mln zł (wzrost o 20 proc.). W drugim kwartale br. o 5 proc. obniżyły się koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników – spadły do 65 mln zł. Przychody z reklam ”Gazety Wyborczej” w całym pierwszym półroczu wyniosły 248 mln zł (o 3 proc. więcej niż rok wcześniej), a z jej sprzedaży egzemplarzowej – 78 mln zł (wzrost o 13,4 proc.). Przychody ze sprzedaży kolekcji wydawniczych osiągnęły 80,8 mln zł (wzrost o 1,3 proc.). W tym czasie spółka sprzedała łącznie blisko 5 mln książek i płyt CD oraz DVD, a zysk operacyjny z kolekcji wyniósł 12 mln zł. Przychody reklamowe czasopism Agory wyniosły w pierwszym półroczu 23 mln zł (wzrost o 7 proc.), a ze sprzedaży egzemplarzowej – 29,5 mln zł (wzrost o 15,7 proc.). Przychody należącej do Agory firmy reklamy zewnętrznej AMS wzrosły o 15,9 proc.. do 84,4 mln zł. Stacje radiowe Agory (bez uwzględniania radia Tok FM) w drugim kwartale br. stały się rentowne na poziomie EBITDA operacyjnej. W pierwszym półroczu ich przychody z reklam osiągnęły 32,4 mln zł (wzrost o 8,4 proc.). Choć wzrosły wpływy reklamowe Tok FM, to jednak stacja nadal przynosi straty.(GK, 10.08.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










