Starlink: rynek reklamy wzrósł o ok. 10 proc.
09.08.2007, 08:25
Branże finansowa i telekomunikacyjna napędzały rynek reklamowy w pierwszym półroczu tego roku - wynika z raportu domu mediowego Starlink.
Zdaniem autorów raportu w pierwszym półroczu br. szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 3,13 mld zł. W tym samym okresie ub.r. Starlink wyceniał rynek na 2,8 mld zł. Szacunki te opierają się m.in. na danych Expert Monitora, który rozpoczął monitorowanie kilku dodatkowych stacji telewizyjnych i radiowych. Gdyby ich nie uwzględniać, wartość rynku reklamowego wzrosła o 10 proc. wobec ub.r., z ich uwzględnieniem – o 11,8 proc. Najwięcej wzrosły nakłady na: reklamę internetową (o 39,6 proc.), kinową (o 13,6 proc.) i telewizyjną (o 13,1 proc.). Wydatki na reklamę w radiu wzrosły już tylko o 2,9 proc., w magazynach – o 3,1 proc., w dziennikach – o 1,4 proc. Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający Starlinku, uważa, że w przypadku telewizji dynamika wynika nie tylko z większych budżetów klientów, ale też podniesienia cenników przez stacje. Największy wzrost budżetów reklamowych odnotowano w branżach: finanse i usługi marketingowe (23 proc.), telekomunikacja (21 proc.), środki inwestycyjne (20 proc.). Tomasz Chełmecki uważa, że wzrost wydatków w sektorze finanse i usługi będzie trendem długofalowym. Jego zdaniem Polacy mają więcej pieniędzy w portfelach, a instytucje finansowe wciąż zachęcają do różnych form oszczędzania i zaciągania kredytów. Jedynie w sektorach rozrywka, kultura, edukacja spadły wydatki na reklamę – o 3 proc.(MŁ, 09.08.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










