Wpływy reklamowe anten TVP w lipcu wzrosły, a TVN-u i Polsatu spadły
Spośród telewizji ogólnopolskich przychody reklamowe zwiększyły w lipcu TVP 1 i TVP 2. Natomiast wpływy TVN-u i Polsatu były mniejsze, niż w lipcu ub.r.
Mimo spadku przychodów reklamowych liderem w lipcu był jednak TVN. Uzyskał 101,7 mln zł – dane cennikowe netto, bez rabatów – o 2,3 proc. mniej niż w lipcu ub.r. Niewiele mniej wyniosły wpływy Polsatu: 99,3 mln zł – spadek o 6,2 proc. Reklamowe przychody Jedynki wyniosły 95,4 mln zł – wzrost o 21,6 proc. Natomiast Dwójka uzyskała 54,6 mln zł – wzrost o 8,6 proc. W sumie reklamowe wpływy telewizji ogólnopolskich wyniosły w lipcu 351 mln zł – 3,6 proc. więcej niż w ub.r. Wszystkie główne anteny nadały też w tym okresie więcej reklam niż w ub.r., przy czym przerwy reklamowe w stacjach komercyjnych trwały prawie dwa razy dłużej niż w telewizji publicznej. Najdłużej trwały breaki reklamowe w Polsacie – 106 godzin (wzrost o 1,4 proc.). Nieznacznie mniej czasu na reklamy poświęcił TVN – 105 godzin (wzrost o 31,4 proc.). TVP 2 nadawał reklamy przez 56 godzin (wzrost o 47,8 proc.), a TVP 1 – przez 55 godzin (wzrost o 26,1 proc.). Dane: AGB Nielsen Media Research.(RUT, 09.08.2007)










