Na koniec półrocza w Polsce było 107,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej
W czerwcu br. w Polsce było 107,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej wszystkich formatów – podała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Rośnie liczba nośników o powierzchni 18 mkw., a najszybciej ubywa tradycyjnych billboardów (12 mkw.).
Najwięcej, bo 40,3 tys. było nośników małego formatu (m.in. słupy reklamowe, plakaty na stacjach paliw, nośniki w szkołach, półkola na wiatach przystankowych, nośniki 1,2 x 0,9 m). Kolejne pozycje zajęły: standardowe tablice o powierzchni 12 mkw. (30,8 tys.), citylighty 1,2 x 1,8 m (20,9 tys.), frontlighty 6 x 3 m (10,6 tys.), scrolle 9 mkw. (1,2 tys.), backlighty 6 x 3 m (1 tys.), frontlighty 12 x 3 m (730) i frontlighty 12 x 4 m (641). Pod koniec lipca Izba opublikowała raport, według którego na koniec czerwca br. w Polsce było 104,9 tys. nośników. Jak informuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ, tamten raport zawierał nieścisłości wynikające z błędnych wyliczeń programu komputerowego. Obecne zestawienie uwzględnia poprawki nadesłane przez firmy do IGRZ do końca lipca br. Zestawienie obejmuje firmy: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupa Ströer, News Outdoor Poland SA, Apro, EuroAWK, Business Consulting, Diam Advertising Group SA, Gigaboard Polska, Globart, Mini Media/Publiprox, Schulz Media, Supersigns Polska oraz – po raz pierwszy – BP Media, Ruch SA i Warexpo.(TW, 07.08.2007)










