UOKiK w sprawie mailingu reklamowego Money.pl
25.07.2007, 08:15
Wysyłając informacje reklamowe, portale muszą w polu ”nadawca” wpisywać swoją nazwę, a nie nazwę reklamodawcy, na którego zlecenie rozsyłają mailing - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, rozpatrując sprawę wortalu Money.pl.
Money.pl, rozsyłając mailing do osób zarejestrowanych w serwisie, w polu ”nadawca” zamieszczał nazwę reklamodawcy, a nie swoją. UOKiK uznał to za łamanie prawa i nakazał zaprzestania tej praktyki. W podobny sposób czyni wiele portali i serwisów internetowych. ”Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wiedzieć, od kogo otrzymuje przesyłkę, również dzięki poczcie elektronicznej. Prowadzone postępowanie wykazało, że spółka Money.pl złamała prawo, oznaczając przesyłane komunikaty handlowe w sposób wprowadzający konsumentów w błąd co do ich pochodzenia” - czytamy w komunikacie UOKiK. Urząd zobowiązał portal do poinformowania o podjętej decyzji na stronie internetowej (serwis już to uczynił) oraz w formie płatnego ogłoszenia w jednym z dzienników ogólnopolskich. Zdaniem Money.pl oznaczanie wspomnianego pola nazwą nadawcy (np. Money.pl), a nie reklamodawcy może utrudnić przeglądanie korespondencji internautom przyzwyczajonym do selekcji poczty według nadawcy. - Mimo wszystko Money.pl dostosuje się do decyzji UOKiK i wprowadzi sugerowane zmiany – mówi Arkadiusz Osiak, prezes Money.pl. Według Money.pl stosowany dotychczas sposób wysyłki mailingu jest standardem wypracowanym przez spółki internetowe w ostatnich latach, zaakceptowanym przez branżę i znanym internautom.(KRZ, 25.07.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










