"Polityka" w maju liderem sprzedaży wśród tygodników opinii
Wśród tygodników opinii w maju br. tylko "Wprost" i "Przekrój" miały wyższą sprzedaż ogółem w porównaniu z ub.r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Najlepiej w maju wśród tygodników opinii sprzedawała się ”Polityka” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż ogółem wyniosła 158 781 egz. (spadek o 1,21proc. w porównaniu z majem 2006 roku). Na drugie miejsce z trzeciego w stosunku do maja ub.r. awansował ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – 150 584 egz. (wzrost o 16,28 proc.), a na trzecie z drugiego spadł ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) z wynikiem 123 685 egz. (spadek o 5,81 proc.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: ”Przekrój” (Edipresse Polska SA) – 70 665 egz. (wzrost o 15,86 proc.) oraz ”Przegląd” (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) – 28 403 (spadek o 13,97 proc.). W maju 2007 roku zyskał publikujący przedruki z prasy polskiej i zagranicznej ”Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) ze sprzedażą ogółem na poziomie 285 928 egz. (wzrost o 8,01 proc.). Gorszy o 5,43 proc. wynik niż w maju ub.r. miał publikujący przedruki z prasy zagranicznej tygodnik ”Forum” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) – 17 796 egz. Wśród tygodników katolickich w maju wyższą sprzedaż ogółem miał tylko ”Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej ”Gość Niedzielny”) – 134 249 egz. (wzrost o 0,74 proc.). ”Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) ze sprzedażą ogółem na poziomie 28 623 egz. odnotował spadek o 7,92 proc., a ”Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) – 18 735 egz. - sprzedał mniej o 12,51 proc. niż w maju ub.r.(AW, 18.07.2007)










