Prawie 26 mln zł wpływów Telewizji Polsat SA z reklam przy meczach siatkarzy
15,9 mln zł wyniosły wpływy reklamowe Polsatu przy transmisji rozgrywek Ligi Światowej siatkarzy (dane cennikowe netto, bez rabatów). Natomiast kanał Polsat Sport uzyskał z reklam 10 mln zł (wpływy ze sprzedaży czasu przy meczach i powtórkach).
Średnia widownia rozgrywek eliminacyjnych i finałowych (27 maja – 15 lipca) wyniosła w Polsacie 2,5 mln osób, przy 22,89 proc. udziału w rynku. Do Polsatu Sport mecze siatkarzy przyciągnęły zaś 119 tys. widzów (1,37 proc udziału w rynku). Same rozgrywki finałowe w Polsacie (11-15 lipca) oglądało 3,2 mln osób (27,54 proc. udziału w rynku). Najwięcej widzów przyciągały mecze z udziałem Polaków: rekordowy (13 lipca, z USA) miał ich 3,8 mln – o 1,6 mln więcej niż niedzielny finał Rosja-Brazylia. Dla porównania transmisje meczów mistrzostw świata w piłce ręcznej w Polsacie (półfinał i finał, styczeń-luty br.) przyciągnęły średnio 1,8 mln widzów, dając stacji 21,1 proc. udziału w rynku. Kanał Polsat Sport, nadając mecze szczypiornistów, zgromadził zaś średnio 116 tys. widzów. Dane: AGB Nielsen Media Research.(RUT, 17.07.2007)










