Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 12, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarząd ZKDP upomniał wydawnictwo Axel Springer Polska

Zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy ukarał upomnieniem spółkę Axel Springer Polska za opublikowanie nieprawdziwych danych w cenniku reklam dziennika "Fakt".

Cennik w maju br. roku trafił do reklamodawców. Można go było także ściągnąć z internetowej strony firmy. Sprawę zasygnalizowali ZKDP dwaj wydawcy: Agora SA i Media Express. Ich skargi spowodowane były zamieszczeniem w reklamie zaniżonych danych o rozpowszechnianiu wydawanych przez nich dzienników. Jak podaje biuro ZKDP, „dane dotyczące poziomu sprzedaży »Gazety Wyborczej« i »Super Expressu« między styczniem 2005 r. a lipcem 2006 zaniżono o kilkanaście, a te dotyczące »Faktu« podniesiono o kilka tysięcy”. Axel Springer w wyjaśnieniu wysłanym do ZKDP przyznał się do błędu, który był ”efektem pomyłki pracownika biura reklamy”. Zarząd ZKDP uznał jednak, że wydawca ”Faktu” naruszył standardy i zakazał rozpowszechniania tak skonstruowanych informacji oraz ukarał spółkę upomnieniem. Na stronie korporacyjnej Axel Springer Polska znajduje się już oświadczenie, w którym wydawnictwo przeprasza Agorę i Media Express za podawanie nieprawdziwych informacji o rozpowszechnianiu ich dzienników.

(SK, 12.07.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.