TVN stworzy kanał biznesowy wspólnie z CNBC
Grupy TVN i CNBC podpisały umowę, dzięki której wspólnie uruchomią w pierwszej połowie września kanał o profilu biznesowym pod nazwą TVN CNBC Biznes.
Jedynym udziałowcem przygotowywanej stacji będzie Grupa TVN, ale dzięki porozumieniu kanał – obok światowej marki – uzyska dostęp do materiałów zdjęciowych i programów CNBC (pomiędzy Warszawą i Londynem, gdzie mieści się europejska centrala stacji, zostanie uruchomione specjalne łącze światłowodowe). Ponadto nowy kanał będzie mógł korzystać z centrów nadawczych i biur amerykańskiej grupy na całym świecie. Piotr Walter, prezes zarządu TVN SA, podczas wczorajszej konferencji na temat projektu zapowiedział, że będzie to jeden z najbardziej kosztownych kanałów tematycznych w historii grupy, ale jednocześnie nieporównywalnie tańszy od TVN 24. W ramówce TVN CNBC Biznes znajdą się m.in. relacje z warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych i magazyny lifestylowe. Obecnie zespół TVN CNBC Biznes liczy 50 osób, ale docelowo zatrudnienie zostanie zwiększone do 70. Dyrektorem programowym stacji jest Roman Młodkowski. Wśród dziennikarzy stacji znajdą się m.in. Mikołaj Kunica, były reporter ”Wiadomości” TVP 1 i ”Faktów” TVN-u, oraz Marek Tejchman, do tej pory w ”Wydarzeniach” Polsatu. TVN CNBC Biznes będzie miał też dwóch własnych korespondentów zagranicznych – w Londynie i we Frankfurcie nad Menem. Zaraz po rozpoczęciu nadawania stacja ma mieć zasięg techniczny na poziomie 2-2,5 mln gospodarstw domowych. Na pewno pojawi się w ofercie należącej do ITI platformy cyfrowej N. TVN w sprawie dystrybucji kanału prowadzi zaawansowane rozmowy z Cyfrą+ i sieciami kablowymi.(AG, 11.07.2007)










