141 prac nadesłano na ósmą edycję Effie Awards 2007
10.07.2007, 08:18
Do ósmej edycji Effie Awards 2007, konkursu reklamowego oceniającego efektywność kampanii, zgłoszono 141 prac, o 20 mniej niż w ub.r.
Agencje reklamowe zgłosiły 99 kampanii (w ub.r. - 100). Najwięcej - Publicis (8) i Grey Worldwide Warszawa (7), po sześć wpłynęło od DDB Warszawa, Gruppa66 Ogilvy, Leo Burnett, McCann Erickson i TBWA/. Od domów mediowych przyjęto 42 zgłoszenia (w ub.r. 61), najwięcej od MediaCom Warszawa (12), Mediaedge:cia (8) i Starcomu (6). Prace zgłaszano w 11 kategoriach (żywność, artykuły nieżywnościowe, napoje alkoholowe, napoje bezalkoholowe, środki trwałe, leki, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne, pozostałe usługi, kampanie non profit, launch). Agencje reklamowe nadesłały najwięcej prac dotyczących usług finansowych (16), żywności (15), artykułów nieżywnościowych (13), a najmniej kampanii non profit (3) i napojów alkoholowych (5). Zgłoszenia domów mediowych najczęściej dotyczyły artykułów nieżywnościowych (7) i wprowadzenia produktu lub usługi na rynek (6), a najrzadziej kampanii non profit (żadnego zgłoszenia) i leków (1). Tegoroczną nowością Effie jest powołanie do oceny prac agencji innego składu jury do każdej kategorii. Tak więc jury reklamowe będzie się składało z 11 grup eksperckich, w których skład wejdą reklamodawcy, przedstawiciele agencji, sprzedaży, domów mediowych, mediów, naukowcy i konsultanci. Prace domów mediowych ocenią trzy grupy eksperckie. Jury będzie pracowało w dwóch turach. Od 16 lipca przez miesiąc jury będzie online wybierać krótką listę prac. Jurorzy przyznają nagrody 7 i 10 września. Prace otrzymują punkty. 50–64 punktów oznacza nominację, prace, które zdobędą 65–70 punktów, zostaną nagrodzone brązem, 70-85 - srebrem, 85-100 - złotem. Kampania o najwyższej liczbie zgromadzonych punktów zdobędzie Grand Prix. Od tego roku o Grand Prix nie mogą się ubiegać kampanie non profit. Uroczysta gala, na której rozdane zostaną nagrody Effie, odbędzie się 22 października w Teatrze Wielkim w Warszawie.(MAZ, 10.07.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










