Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 02, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pozycja Marquarda w segmencie prasy kobiecej bardzo wzrosła

Przejęcie przez Marquard Media Polska tytułów kobiecych Axel Springer Polska może doprowadzić do przetasowań na rynku kobiecych magazynów poradnikowych – uważają wydawcy pism w tym segmencie.

Marquard Media Polska wydający miesięczniki ”Voyage”, ”Shape”, ”Cosmopolitan”, ”Joy”, ”CKM” i ”Playboy” powiększy portfolio o tygodnik ”Pani Domu” oraz jego wydania specjalne ”Pani domu poleca” i ”Pani Domu Ekstra”, miesięczniki ”Olivia”, ”Cienie i Blaski”, ”Sekrety Serca”. Warunki przejęcia pism przez Marquarda są takie same, jak ”Przeglądu Sportowego” przez Springera: pracownicy pism mają przejść do nowych wydawców. Dotyczy to zespołów redakcyjnych i handlowców związanych z poszczególnymi tytułami. – Jest to logiczne uzupełnienie naszego portfolio. Poszerzenie go o tygodniki i miesięczniki poradnikowe daje możliwość dotarcia do kobiet we wszystkich grupach wiekowych – zaznacza Tomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska. - Nie chcemy działać pochopnie, bo w tym momencie nie wiemy, jaką strategię dla przejętych tytułów planuje nowy wydawca – mówi Magdalena Bulera, PR manager w G+J Polska. Alicja Modzelewska, dyrektor zarządzająca w Edipresse Polska SA, dodaje: - Chcemy utrzymać pozycję naszych pism, dlatego będziemy się dostosowywać do zmian na rynku. Poczekamy jednak na ruch Marquarda. Magda Bulera twierdzi, że konkurencja na półce poradników kobiecych na pewno się zaostrzy. – Pojawił się kolejny poważny konkurent z atrakcyjnym portfolio tytułów kobiecych. Jest w stanie zagrozić wszystkim, którzy mają magazyny o podobnym profilu – przytakuje Alicja Modzelewska. Odmiennego zdania jest Monika Krokiewicz, wydawca tytułów kobiecych w Wydawnictwie Bauer: – Dla Marquarda jest to debiut w segmencie masowych tytułów poradnikowych. A to rynek wymagający i konkurencyjny. Żeby osiągnąć na nim sukces, Marquard będzie musiał opracować strategię dla przejętych tytułów zarówno w kwestiach wydawniczych, jak i marketingowych, jak na przykład polityka cenowa i gadżetowa. Prezes Zięba nie ujawnia, czy planowane są jakieś zmiany w poszczególnych tytułach. – Zawarliśmy umowę warunkową, którą musi jeszcze zatwierdzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do czasu uzyskania tej decyzji nie chciałbym się wypowiadać na ten temat – zaznacza Zięba.

(AW, 02.07.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.