Dział: PRASA

Dodano: Marzec 23, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Wróblewski redaktorem naczelnym "Wprost"

Tomasz Wróblewski do 2012 roku był redaktorem naczelnym "Rzeczpospolitej" (fot. archiwum Press)

Tomasz Wróblewski został redaktorem naczelnym tygodnika ”Wprost” – poinformowała spółka PMPG Polskie Media, do której należy AWR Wprost, wydawca gazety. Jeszcze w piątek wydawca zapewniał, że to spekulacje.

W piątek wieczorem serwis Wpolityce.pl podał, że Tomasz Wróblewski ma zastąpić Sylwestra Latkowskiego na stanowisku naczelnego "Wprost". Godzinę później na facebookowym profilu spółki Polskie Media PMPG SA napisano: "Spekulacje i domysły konkurencji dementujemy. Plotek i spekulacji, zwłaszcza ws. kadrowych, jak zwykle nie komentujemy. Jeśli będzie o czym informować - na pewno poinformujemy".
Spekulacje o zmianie naczelnego tygodnika "Wprost" pojawiły się już kilka tygodni temu. Według naszych ustaleń Tomasz Wróblewski miał zastąpić Sylwestra Latkowskiego już na początku marca br. Na jego odwołanie nalega bowiem mniejszościowy wspólnik PMPG SA Jarosław Pachowski. - Nie będę komentował spekulacji - powiedział nam w ubiegłym tygodniu Michał M. Lisiecki, prezes i główny akcjonariusz spółki Polskie Media PMPG.
W poniedziałek rano spółka PMPG Polskie Media w komunikacie potwierdziła, że Tomasz Wróblewski został nowym naczelnym ”Wprost”. Pierwszy numer pod redakcją nowego naczelnego ukaże się za tydzień, 30 marca br. Pierwszym zastępcą redaktora naczelnego ”Wprost” jest Bartosz Marczuk, dotychczas związany z ”Rzeczpospolitą”. – W „Rzeczpospolitej” pracuję do końca marca, gdyż podjąłem się nowych wyzwań zawodowych. Z gazetą rozstaję się w dobrej atmosferze i wciąż cenię sobie pracę w tym piśmie – mówił w ubiegłym tygodniu "Presserwisowi" Marczuk.
”Tomasz Wróblewski jest jednym z najbardziej doświadczonych redaktorów na polskim rynku wydawniczym, a jednocześnie sprawny menadżerem, z którego porad i doświadczenia jako wydawca wielokrotnie korzystałem” – stwierdził w komunikacie prasowym Michał M. Lisiecki, prezes AWR Wprost i PMPG Polskie Media.
”Po 15 latach wracam do Wprost z pełnym przekonaniem, że ta marka i ten zespół mogą tworzyć tygodnik z którym identyfikować będą się najbardziej przedsiębiorczy Polacy – wiecznie poszukujący i otwarci na świat” – skomentował Tomasz Wróblewski, nowy naczelny ”Wprost”. Wróblewski był długoletnim naczelnym tygodnika "Newsweek Polska", potem wiceprezesem Polskapresse (odpowiadał za projekt dziennika "Polska") i redaktorem naczelnym "Rzeczpospolitej" (do listopada 2012, gdy opublikowano w dzienniku tekst "Trotyl na wraku tupolewa")
Powodem roszady w kierownictwie "Wprost" mają być problemy z reklamodawcami tygodnika. Według danych spółki w 2014 roku 57 proc. przychodów gotówkowych AWR Wprost pochodziło ze sprzedaży egzemplarzowej, a tylko 36 proc. z reklam. I to niepokoi mniejszościowych udziałowców.

 

Analiza: "Wprost" budował sprzedaż aferą taśmową, a konkurencja filmami

(IKO, GK, KOZ, 23.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.