Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 30, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowy Dziennik.pl z dwiema stronami głównymi

Nowy layout serwisu Dziennik.pl

Serwis Dziennik.pl (Infor Biznes) od dziś działa w nowej odsłonie. Nowością są dwie strony główne: informacyjna i rozrywkowa. Zmiany w serwisie są krokiem w stronę wprowadzenia nowego paywallu.

Pierwsza strona główna serwisu Dziennik.pl nawiązuje do papierowego wydania "Dziennika Gazety Prawnej" i zawiera informacje dotyczące polityki, gospodarki, rynku nieruchomości czy sportu. Bezpośrednio z niej można przełączyć się na drugą stronę główną - Rozrywka.dziennik.pl, poświęconą tematyce lifestylowej. Znajdują się na niej zagadnienia dotyczące kultury, zdrowia, gotowania i podróży.
- Mamy dwie kategorie użytkowników, dlatego dopasowaliśmy serwis do ich potrzeb. Czytelnik musi jednak świadomie przejść z części informacyjnej do rozrywkowej - mówi Paweł Nowacki, zastępca redaktora naczelnego "Dziennika Gazety Prawnej" ds. online. I dodaje: - Zrobiliśmy selekcję artykułów, pozostawiając najlepsze treści. Stawiamy na pogłębione informacje i autorskie teksty - mówi Nowacki.
- Zmiany wynikają z potrzeby posegregowania informacji. Wielu czytelników raziło, że obok poważnych informacji pojawiały się newsy lifestylowe - tłumaczy Magdalena Birecka, zastępca kierownika działu Dziennik ds. Dziennik.pl, która odpowiada za serwis pod względem redakcyjnym. W serwisie pozostały działy: Wiadomości, Gospodarka, Sport, Auto, Zdrowie, Rozrywka, Kobieta, Jegostrona, Film, Muzyka. Zrezygnowano natomiast m.in. z działów Senior i Religia. Nowych działów nie utworzono.
Za projekt graficzny serwisu odpowiada Michał Rosak z centrum marketingu i sprzedaży Infor Biznes, a za webdewelopment - spółka Infor.it. Serwis zyskał m.in. czytelniejszą nawigację oraz większą czcionkę. - Zależało nam, aby technologia nie przeszkadzała w odbiorze treści - mówi Magdalena Birecka.
Strona została przygotowana w technologii responsywnej. Wydawca liczy na zwiększenie ruchu z urządzeń mobilnych, który obecnie wynosi około 30 proc. wejść na stronę.
Zmiana serwisu Dziennik.pl wiąże się z planowaną zmianą zasad pobierania opłat za treści. Obecnie w serwisach Infor Biznes (Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl, Forsal.pl i Prawnik.pl) bezpłatnie udostępnianych jest 10 proc. treści publikowanych w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Z kolei dostęp do płatnych artykułów możliwy jest po wykupieniu prenumeraty długookresowej. Nie można kupić pojedynczych wydań. - Bierzemy pod uwagę różne modele subskrypcyjne. Planujemy m.in. wrócić do sprzedaży pojedynczych numerów - mówi Paweł Nowacki, nie podając jeszcze szczegółów dotyczących nowego paywallu. Obecnie sprzedawanych jest 9 tys. prenumerat cyfrowych "DGP".
Nowy Dziennik.pl może się podobać, ale trzeba dopracować szczegóły (opinie)

Strona Rozrywka.dziennik.pl
Serwis Dziennik.pl ma dwie strony główne (fot. materiały prasowe)

(IKO, 30.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.