Dział: IMPREZY

Dodano: Wrzesień 28, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Top Marka 2012

"Press" i Press-Service Monitoring Mediów opublikowały wyniki badania popularności i oceny marek w prasie "Top Marka 2012".

Z okazji pięciolecia badania "Top Marka", w warszawskim hotelu Hilton odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników, które poprzedzone było konferencją. Wzięli w niej udział przedstawiciele firm i korporacji, które znalazły się w rankingu, szefowie agencji public relations obsługujących najbardziej znane marki oraz dziennikarze. W tegorocznym zestawieniu objęto analizą 280 tys. publikacji prasowych.

W pięciu dotychczasowych edycjach badania przeanalizowano ponad 1,3 mln artykułów na temat branży motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej.

W podsumowaniu wyodrębniono Markę Marek, którą została TVN. Kolejne miejsca najlepszych wizerunkowo brandów w okresie od lipca 2007 do czerwca 2012 zajęły marki: Polsat, Mercedes, Renault, PKO BP, Ford, TVP 2, VW, Fiat i TVP 1. W podsumowaniu za ostatni rok wśród brandów telewizyjnych ponownie znalazł się na prowadzeniu TVN.
W branży energetycznej niezmiennym liderem od trzech lat jest PGE.

Ubiegłoroczny układ miejsc w pełni zachowała branża bankowa. Liderem ponownie został PKO Bank Polski Pierwsze lokaty, w porównaniu z czwartą edycją badania, zachowały również marki: Tesco (sieci handlowe), RMF (radio), Plus (telekomunikacja), iPhone (telefony GSM) oraz PZU (ubezpieczenia). Wśród producentów IT na prowadzenie wysunął się Asus, który w ubiegłym roku znalazł się poza pierwszą piątką. W branży kosmetycznej zwyciężył L’oreal. Najbardziej radykalną zmianę odnotowano w branży artykułów spożywczych, gdzie na pierwszym miejscu pojawił się Red Bull.

Otwarcie konferencji "Top Marka" (fot. Piotr Król)
Julisz Głuski (Image Doctors), Agnieszka Olbrot ("Press"), Olaf Krynicki (Samsung) (fot. Piotr Król)
Olaf Krynicki (Samsung) i Ewa Lis-Jeżak (Symantec) (fot. Piotr Król)

(28.09.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.