Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 19, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama piwa The Nurse "krzywdząca dla pielęgniarek"

Rada Reklamy uważa, że reklama piwa marki The Nurse uderza w godność pielęgniarek  

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń uznał, że reklama piwa marki The Nurse z portfolio Brokreacja - Krakowski Browar Rzemieślniczy, odnosiła się w sposób krzywdzący do pielęgniarek. Skargę na działania promocyjne browaru wniosła Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych.

Rada Reklamy, która stworzyła i zarządza systemem samoregulacji w obszarze reklamy, w uzasadnieniu podała, że "wykorzystanie symbolu zawodu pielęgniarki w reklamie produktu alkoholowego budzi nie tylko niesmak, ale przede wszystkim sprzeciw wobec takich praktyk".

Rada dodała, że "połączenie zawodu medycznego z promocją alkoholu budzi zdumienie", a "etykieta, reklamując produkt w sposób przedmiotowy, powiela, a tym samym umacnia, krzywdzący stereotyp pielęgniarki jako osoby definiowanej poprzez atrakcyjność seksualną, a nie fachowość i rzetelność wykonywanego zawodu zaufania publicznego".

(AMS, 19.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.