Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa WPP straciła dystans do konkurentów. Słabszy kwartał

Mark Read zapowiada powrót WPP do wzrostów w drugiej połowie roku (fot. Wpp.com)

Brytyjska grupa reklamowa WPP odnotowała spadek wzrostu organicznego (zmniejszenie przychodów i zysków) w pierwszym kwartale o 1,6 proc. Konkurentom WPP poszło lepiej.

Wpływ na to miała utrata głównego klienta z branży zdrowotnej - firmy Pfizer - i ograniczenie wydatków przez firmy technologiczne.

Jeden z największych na świecie holdingów reklamowych przewiduje powrót do wzrostów dopiero w drugiej połowie roku.

Dyrektor generalny Mark Read stwierdził, że kwartał był "zgodny z oczekiwaniami”. "Pozostajemy na dobrej drodze do powrotu do wzrostu, dzięki zachęcającym nowym planom biznesowym oraz sile naszej działalności w obszarze kreatywności i mediów” - powiedział.

Główni rywale w pierwszym kwartale roku odnotowali wzrosty. Publicis 5,3 proc., Omnicom 4 proc., a nawet Interpublic, który również boryka się z problemami, miał wzrost o 1,3 proc.

(MAC, 26.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.