Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Firma Cambridge Analytica miała pomóc WPP w zdobyciu budżetu US Army

(fot. pixabay.com)

Cambridge Analytica, firma analityczna, która nielegalnie wykorzystała dane milionów użytkowników Facebooka, wspierała holding reklamowy WPP podczas przetargu dotyczącego obsługi budżetu marketingowego amerykańskiej armii.

Jak ujawnił serwis branżowy Ad Age, przedstawiając swoją ofertę, WPP wskazywało Cambridge Analytica jako partnera w zakresie analizy danych dotyczących mediów społecznościowych. WPP jest jednym z trzech holdingów reklamowych (obok Omnicomu i IPG), które ubiegają się o zlecenie od US Army. Obecnie za obsługę tej ostatniej odpowiada sieć McCann Worldgroup, ale ten kontrakt kończy się we wrześniu br.

Po publikacji Ad Age holding WPP wydał komunikat, w którym przyznał, iż firma Cambridge Analytica na pewnym etapie przetargu była przedstawiana jako potencjalny podwykonawca WPP, ale zrezygnowano z tej współpracy.

Kilka dni temu tygodnik “The Observer” i dziennik “The New York Times” ujawniły, że Cambridge Analytica nielegalnie wykorzystywała dane 50 mln użytkowników Facebooka, m.in. przy kampanii wyborczej Donalda Trumpa.

(LL, 26.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.