Temat: internet

Dział: OPINIE

Dodano: Styczeń 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupy na FB mogą być pierwszym źródłem informacji - mówi Krzysztof Majak z Wirtualnej Polski

Krzysztof Majak, szef social media Grupy Wirtualna Polska

Z Krzysztofem Majakiem, szef social media Grupy Wirtualna Polska, rozmawia Piotr Mieszkowski.

Jak w 2018 roku będzie wyglądał rynek social mediów?
Krzysztof Majak: Przez ostatnie lata redakcje na całym świecie wierzyły w obietnice monetyzacji nowych produktów na Facebooku, z wideo na czele. Zatrudniono wykwalifikowanych pracowników, zainwestowano w sprzęt i szkolenia. Jednak po ostatnich zmianach w algorytmach Facebooka coraz więcej redakcji zaczyna wątpić, czy gra była warta świeczki. Większości wydawców nie udaje się zmonetyzować facebook'owych produktów, tak jakby sobie tego życzyli. 2018 rok będzie z pewnością czasem na podjęcie ważnych decyzji. Również takich, na ile wydawcom opłaca się inwestować w produkcje ukierunkowane na social media. Być może warto będzie lokować swoje zasoby w innym, pewniejszym miejscu.

Jak redakcje mogą wpłynąć na efektywność tego, co wrzucają na serwisy społecznościowe?
Redakcje są w dużym stopniu uzależnione od polityki Facebooka, co wiele z nich boleśnie odczuło w 2017 roku. Źródło social, które przez długi czas było wyznacznikiem wzrostu i darmowych odsłon, zaczęło wysychać. Jesteśmy jednak pewni, że redakcje wciąż mają ogromny wpływ na popularność materiałów na Facebooku. Dobry temat, szybka reakcja na newsa i odpowiedni warsztat dziennikarski zawsze są cenione przez czytelników. W odróżnieniu od clickbite'u, z którym na szczęście Facebook radzi sobie coraz lepiej.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Jakie zjawiska mogą odegrać ważną rolę w kontekście treści przygotowywanych pod Facebooka?
Z zaciekawieniem obserwujemy dwa zjawiska, które zyskują w ostatnim czasie popularność. Pierwszą z nich są rosnące w siłę grupy użytkowników, które zdecydowanie częściej wyświetla newsfeed. Skupiają ludzi wokół bardzo konkretnych zagadnień i tematów. Taka grupa może być dla nich pierwszym źródłem informacji i newsa w danym temacie. Drugie zjawisko, o którym piszą również światowe media, to rosnąca rola konkretnych dziennikarzy, nazwisk i osobowości, mniejsza rola redakcji. Ludzie coraz chętniej będą sięgali po treści konkretnych autorów, a nie wydawców.

(17.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: OPINIE

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chodziło o podprowadzenie widza do "Wiadomości" – mówi Jakub Radziwilski z Universal McCann

Jakub Radziwilski, media investment manager w Universal McCann (screen z YouTube)

Z Jakubem Radziwilskim, media investment managerem w domu mediowym Universal McCann rozmawia Maciej Kucharski

Po 23 latach teleturniej "Jeden z dziesięciu" został przeniesiony z TVP 2 do TVP 1. Nie za bardzo radykalny ruch?
Radykalny, ale w dłuższej perspektywie się opłaci. Chodzi o to, by odbudować popołudniowe pasmo. Ten ruch spowodował, że teraz jest ono kompletne. To dobre posuniecie.

Kompletne, co ma Pan na myśli?
Utrzymanie widza TVP 1 od "Telexpressu" o 17, poprzez "Jaka to melodia?" o 17.25,  następnie serial "Klan" o 17.55, a zaraz po nim nowy przebój Jedynki czyli "Korona Królów". Po tym filmie wchodzi teraz teleturniej "Jeden z dziesięciu" o 18.55 i o 19. 30 "Wiadomości", czyli w zasadzie blok samych przebojów.

Dla jakich widzów przeznaczone jest to pasmo?
Starszych, przyzwyczajonych do swojego ulubionego teleturnieju w Dwójce. Do tej pory Jedynka ich traciła na kilkadziesiąt minut z powodu niezbyt dobrego pomysłu na pasmo 19-19.30. (emitowano tu serial "Komisariat"- przyp. red.). Chodziło o podprowadzenie widza do "Wiadomości". I to się udało.

Dwójka na tym nie straci?
Nie ma takiego niebezpieczeństwa. Straty mogą być niewielkie. Ważniejszy jest zysk w postaci zbudowania jednolitego bloku w Jedynce.

Maciej Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo