WPP łączy sieci Maxus i MEC
Holding reklamowy WPP zdecydował o fuzji dwóch sieci mediowych ze swojego portfolio - MEC i Maxus.
Połączenie sieci pozwoli na oszczędności kosztów wynajmu powierzchni biurowej związanych z obsługą informatyczną i administracją. Zaoszczędzone fundusze mają zostać przeznaczone na rozwój siostrzanej sieci e-mediowej Essence. W związku z fuzją nie planuje się zwolnień. Nazwa firmy powstałej z połączenia MEC i Maxus nie została ujawniona.
Założona 15 lat temu sieć MEC ma 127 oddziałów na całym świecie. Do jej klientów należą m.in. L’Oréal i Vodafone. Maxus działa od dziewięciu lat i ma 70 biur. Pracuje m.in. dla NBC Universal i Barclays.
Polskie oddziały domów mediowych Maxus i MEC wraz z Mindshare i MediaCom wchodzą w skład GroupM, mediowej grupy inwestycyjnej należącej do holdingu WPP. Klientami Maxusa są m.in. Alior Bank, Angelini Pharma Polska, Kaufland. Z kolei MEC obsługuje takie marki, jak Nestlé, Jeronimo Martins Polska, Henkel, Mlekpol.
(LL, IKO, 03.06.2017)