Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Przekrój" wraca na rynek, ale jako kwartalnik

19 grudnia w kioskach po ponadtrzyletniej przerwie ukaże się nowy numer "Przekroju" - wynika z informacji "Presserwisu". Nie będzie jednak tygodnikiem, jak wcześniej, tylko kwartalnikiem. Wydawcą jest fotograf Tomasz Niewiadomski.

Tygodnik "Przekrój" był wydawany do 2013 roku. Ostatni numer ukazał się 30 września 2013 roku. Poprzedni wydawca "Przekroju" - Gremi Media - sprzedał tytuł fotografowi Tomaszowi Niewiadomskiemu za 7 mln zł. 

Dyrektor wydawniczą pisma jest współpracownica Tomasza Niewiadomskiego Marta Wardin, a sekretarzem redakcji - Ewa Pawlik. To ona odpowiada m.in. za rekrutację dziennikarzy chcących współpracować z pismem. Siedziba redakcji mieści się przy ul. Górnośląskiej w Warszawie. Odbywają się już kolegia redakcyjne. Prace nad reaktywacją "Przekroju" trwają od 2013 roku. W lutym 2014 roku zrezygnowała z nich ostatnia redaktor naczelna Zuzanna Ziomecka. 

W piśmie będzie sporo satyry, autorstwa m.in. Marka Raczkowskiego oraz Grzegorza Uzdańskiego i jego kolektywu „Wszystko będzie dobrze”. - W pierwszym numerze proponujemy m.in.: próbę odpowiedzi na pytanie, jaki naprawdę był legendarny założyciel „Przekroju” Marian Eile, obszerny wywiad z wybitną filozof amerykańską Marthą Nussbaum, fragment autobiograficznej powieści Williama Finnegana „Diamentowa góra” - informuje prowadząca nowy "Przekrój" Miłada Jędrysik. Redakcji udało się też nawiązać współpracę z dawnymi gwiazdami magazynu: rysownikami Adamem Macedońskim i Kazimierzem Wiśniakiem, fotografem Wojciechem Plewińskim i projektantką mody Barbarą Hoff. Przygotowali oni rysunki i teksty specjalnie do pierwszego numeru reaktywowanego czasopisma.

Dyrektor artystyczną pisma jest Joanna Domańska. „Zależało nam na tym, aby nawiązać do estetyki »Przekroju« z czasów Mariana Eilego, dlatego mamy »gęste«, zaskakująco skomponowane strony, pełne drobnych motywów, ramek, belek, strzałek, apli, malutkich rysunków, a do tego trudny w składzie układ czterech szpalt" – informuje Joanna Domańska.

Promocja "Przekroju" ma być spójna z charakterem kwartalnika. "Zaprezentujemy się przez rysunki Zbigniewa Lengrena i Marka Raczkowskiego, ale »Przekrojowo«, czyli w nieoczywisty sposób: animowanego Profesora Filutka i Stanisława z Łodzi zobaczymy już wkrótce winternecie oraz kinach studyjnych, a w radiu usłyszymy głos Marka Raczkowskiego” - informuje dyrektor wydawnicza Marta Wardin.

Właścicielem, wydawcą i redaktorem naczelnym jest Tomasz Niewiadomski. W skład redakcji wchodzą m.in. Tomasz Stawiszyński, Katarzyna Tyszkiewicz-Borawska, Hanna Zielińska, Łukasz Kaniewski, Wojtek Antonów i Zygmunt Borawski. Sekretarzem redakcji jest Ewa Pawlik, a głównym rysownikiem - Marek Raczkowski. 
Niemal równocześnie startuje też Fundacja "Przekroju". – Jej celem będzie przede wszystkim wszechstronne wspieranie działalności artystycznej, kulturalnej, naukowej i informacyjnej opierające się na spuściźnie czasopisma. Fundacja zostanie zarejestrowana w 2017 roku - informuje Tomasz Niewiadomski. 

Kwartalnik liczy 148 stron w formacie 24 na 34 cm; będzie dostępny w ponad 8 tys. punktów sprzedaży od 19 grudnia 2016 roku, w cenie 14,90 zł. Ukazujący się co trzy miesiące magazyn uzupełni strona internetowa, która wystartuje wiosną.

Press

(fot. materiały prasowe)

(JK, 14.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Kobieta i Życie" liderem sprzedaży wśród miesięczników poradnikowych dla kobiet

Kobieta i Życie

W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku spadła sprzedaż wszystkich miesięczników poradnikowych dla kobiet (w stosunku do pierwszych trzech kwartałów ub.r.) - wynika z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy. 

Najwyższą sprzedaż w segmencie ma "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer) - 333 696 egz. (spadek o 4,78 proc.). To pismo, które w segmencie miesięczników poradnikowych dla kobiet notuje najmniejszy spadek sprzedaży. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer) - 288 833 egz. (spadek o 8,63 proc.), a trzecie "Dobre Rady" (Burda Media Polska) - 266 141 egz. (spadek o 9,1 proc.). (JM)

(r,d, 14.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo