Temat: marketing

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 02, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na tym, że papież Franciszek podróżował golfem, zyskał i papież, i Volkswagen

Volkswagen promował się wczoraj na okładce "Metrocafe.pl"

Ponad tysiąc publikacji przez kilka dni pojawiło się na temat samochodu, którym podczas wizyty w Polsce podróżował papież Franciszek. Skorzystał na tym zarówno wizerunek marki Volkswagen Golf, jak i samego papieża.

Papież Franciszek po wyjściu z samolotu na krakowskich Balicach przesiadł się do volkswagena golfa, a nie do limuzyny, jaką zwykle wożeni są dostojnicy kościelni i ważni politycy. Z tego samochodu papież pozdrawiał później wielokrotnie mieszkańców Krakowa i uczestników Światowych Dni Młodzieży. Press-Service Monitoring Mediów obliczył, że od 27 do 31 lipca br. na temat Volkswagena Golfa w kontekście wizyty papieża zamieszczono 1 113 publikacji w polskich mediach (Internet, prasa, radio, telewizja, social media). Najwięcej w mediach społecznościowych - 582.

Wczorajsze wydanie bezpłatnego dziennika "Metrocafe.pl" było opakowane w reklamę Volkswagena promującą marki: Golf Sportsvan, Touran i Sharan. - To kampania dotycząca rodzinnych minivanów Volkswagena, które są najczęściej wybierane przez polskie rodziny. Rozpoczęła się dużo wcześniej i niezależnie od Światowych Dni Młodzieży - zapewnia Tomasz Tonder, PR manager Volkswagen Group. Jednak przyznaje, że papież Franciszek pomógł zbudować marce świadomość istnienia modelu Golf Sportsvan. - Tak duża liczba publikacji na jego temat musi przynieść efekt – mówi Tonder.
– Już samo wymienianie marki w pozytywnym kontekście pomaga - ocenia Bartosz Gomółka, head of planning department w agencji BBDO Warszawa. - Wszyscy znają ten model Volkswagena, ale korzystnie na jego brand wpływa fakt, że postać mało kontrowersyjna, powszechnie ceniona, wzbudzająca pozytywne emocje wybrała akurat ten samochód – dodaje Gomółka.
Jakub Załuska, dyrektor strategii w agencji Focus Advantage, uważa, że wybór tego auta jako środka lokomocji pozytywnie wpływa także na wizerunek papieża. - Wszyscy bardziej zwrócili uwagę na papieża Franciszka, że wsiadł do golfa, niż na samą markę – stwierdza Jakub Załuska. - Papież w ten łatwy sposób czytelnie komunikuje, że kapłani i Kościół powinni być skromniejsi. To spójne z tym, co mówi – dodaje Gomółka.
Sponsorem strategicznym Światowych Dni Młodzieży w Krakowie w dziedzinie motoryzacji była Fiat FCA Poland.

(DR, 02.08.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.