WPP ponownie liderem rankingu Effie Index; Starcom i Brain są w czołówce
Holding WPP ponownie znalazł się na pierwszym miejscu najnowszej edycji Effie Index - zestawienia najbardziej efektywnych firm komunikacyjnych świata. W czołówce europejskiego zestawienia znalazły się warszawskie firmy Starcom i Brain.
Holding WPP został liderem globalnego rankingu Effie już piąty rok z rzędu. Na kolejnych miejscach uplasowały się Omnicom i IPG. W zestawieniu sieci reklamowych zwyciężyła Ogilvy & Mather, wyprzedzając BBDO i McCann Worldgroup.
Najefektywniejszym reklamodawcą, podobnie jak przed rokiem, jest Coca-Cola, która wyprzedziła koncern Unilever. Na trzecim miejscu sklasyfikowano Procter & Gamble.
Warszawski oddział sieci Starcom uplasował się na ósmym miejscu w rankingu europejskich agencji sieciowych. Na dziewiątej pozycji w rankingu agencji niezależnych w Europie znalazła się warszawska agencja Brain.
Ranking Effie sporządzany jest na podstawie danych z ponad 40 lokalnych edycji konkursów Effie, przeprowadzonych w danym roku na całym świecie.
(LL, 29.04.2016)